måndag 1 oktober 2012

Hoppas hoppas!

Idag efter skolan gick jag och sökte ett jobb på JJ's (restaurangen med pastadealen jag skrivit om ett par gånger förut). Olle såg i helgen att de sökte personal som kan jobba deltid, och jag skulle verkligen gilla att jobba där! Så i helgen knåpade jag på CV:t och det personliga brevet och idag satte jag ihop allting i en liten plastficka och knatade dit.

Det var en annan tjej där och lämnade sin ansökan, men det lät som att hon bara kunde jobba efter fem på vardagar, medan jag kan jobba från och med halv tre alla dagar. Jag fick prata med den rekryteringsansvarige och hon frågade lite om tillgänglighet och erfarenhet och informerade om upplägget. Det kommer att var 8-10 timmar i veckan och man börjar i disken/köket (eller kallskänken) och sedan jobbar man sig ut till kaffet och serveringen. Jag känner att jag har otroligt relevant erfarenhet från en massa olika jobb, och ett bra CV, men när jag gick därifrån tänkte jag ändå: det här skulle jag ha sagt/tagit med...

En av tjejerna som jobbade där kände igen mig också, hon går i några av mina kurser. Vi pratade lite och hon skulle lägga ett gott ord för mig! Hon kommer inte heller härifrån och har sämre engelska än mig, så det verkar ju lugnt. Jag hoppas verkligen på det här jobbet! De skulle ta in sökande på intervju och eventuella provjobbsskift snart, så jag vaktar telefonen som en hök!

Håll ALLA tummar ni har för mig ett tag framåt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar