onsdag 31 oktober 2012

Fölsedag!

I måndags fyllde Olle hela 28 år, men tyvärr har något speciellt firande inte hunnits med än. Jag har varit i skolan 9-5 både måndag och tisdag på grund av labbar i fysiologi och forensics, och idag har jag ett prov på eftermiddagen som jag inte hunnit plugga till än. Hurra!

Vi firar nog till helgen, men på jobbet blev Olle firad på den stora dagen. Kollegorna hade skramlat och han kom hem med choklad, en lott och en jättefin t-shirt som verkligen förenklar tillvaron för oss här i Skottland (eller?). Synd bara att man inte kan läsa den när man har den på sig...


I övrigt hittade vi ett riktigt fynd på Sainsbury's igår. Värt att testa? Vi röstade nej...


Labbarna har gått bra i alla fall, nu ska jag bara ta mig igenom provet och skriva upp rapporterna så är den här veckan typ klar. Jag var matematiker under fysiologilabben medan de andra tog värden på stackars Lynda som fick cykla på olika nivåer med en massa tuber och slangar. Forensics-labben igår var hyfsat intressant, vi fick olika fall och bevis från brottsplatsen och misstänkta att titta på. Jag testade för blod (positivt) och analyserade hår (långt, blont, lite lockigt utan speciellt mycket skada) och fiber (blå, röda och lila, sönderslitna) under mikroskop. Intressant, men jag önskar att vi hade haft mer tid så att vi skulle kunna utföra DNA- och salivtest, de tar nämligen längre tid än 3 timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar