torsdag 25 oktober 2012

Extra torsdag

Bjöd in mina kära vänner till en födelsedagsmiddag idag, i form av kakbitar
(kokos/lime) med en liten lapp på sidan. Hyfsat uppskattat runt lunch!



Det kändes extra tungt idag för jag var helt övertygad om att det var torsdag igår... Men, det var en helt okej dag i alla fall. Det började med brandlarm på bibblan direkt efter första föreläsningen, så alla vi vilsna studenter hade ingen aning om vart vi skulle ta vägen. Det blev en macka och sittplats i Fraser Buildings café med Chloe innan vi fick komma tillbaka in och börja plugga. 

Nya odelade kranar i Fraser Building! Herrejesus, vet ju
knappt hur man använder sådana nuförtiden...


Efter fysiologin hade jag mitt första möte med min nya Conversational English-partner: Chinese Chloe. Hon var supertrevlig, och faktiskt hyfsat bra på engelska redan. Ska bli kul att vara hennes partner det här året! 

Efter mötet knatade jag hem i solen och segade hemma innan jag mötte Olle på väg hem från jobbet. Kvällen har vi spenderat med mer segande efter middagen (jag köpte bergtunga av fiskhandlaren och gjorde smarrig sås till). Jag fick reda på betyget från immunologiprovet nyss också, B1! Mycket nöjd, nu är det bara HFF kvar... 


Så fina färger ute nu! 

På väg hem genom parken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar