torsdag 18 oktober 2012

Varmt och gosigt!

Trots kylan ute (och inne!) så har vi det skönt här inne under vårt lager av täcken. Jag har spenderat större delen av min dag härunder, det blev ingen skola idag. Jag trodde jag hade kommit undan sjukdom eftersom det var så länge sedan Olle var sjuk, men nu ligger jag här med feber, huvudvärk och   en ofungerande näsborre. Den här veckan går verkligen inget vidare!

Men tisdagen var helt klart värst, med tutorial i Molecules och Life, med alla jobbiga grafer, och så dissektionslabb. Det var väl helt okej, men den söta gubbens ansikte hade ögonen öppna och de manliga delarna var ju ingenting som fick en att bli sugen på lunch... De inre delarna och skeletten var intressanta, men de yttre delarna (ansiktet speciellt) relaterade man ju så starkt med en riktigt person, så det kändes konstigt. Det blev som sagt ingen lunch den dagen!

Igår spenderades kvällen ensam hemma efter ett besök på stan. Olle bjöd mig på sushi på bästa sushistället Nanakusa och sedan åkte jag hem och Olle knatade iväg i regnet och spelade fotboll med företagslaget. Jag tror de vann, men ingen av oss vann på vägen hem. Det ösregnade när jag klev av tunnelbanan och när jag kom innanför dörren hemma var hela jag dyngsur. Önskar jag fick plats i torktumlaren! 


Sushin var supergod, men vi fick vänta rätt länge, så de erbjöd oss gratis
soppa så länge. Schysst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar