måndag 11 juni 2012

Underbara Sundsvall!

Förväntade mig att dagen i Sundsvall skulle bli bra, men jag anade aldrig att det skulle bli så perfekt! Tack till alla härliga vänner som kom och förgyllde vår dag!

Det började med att vi blev bjudna på svensk fika av Reeza på Miun där vi slöt upp med Suss, Lille Skurt, Milla och så familjen Brodén/Hertzberg: Jon, Pillan och lille Luke! En lugn, dreglig liten sötis! Vi hade jättetrevligt, men sen blev det dags att gå vidare: Milla, jag och Olle mötte upp Kauk och Fidde på torget och sen fikade vi en gång till Waynes.

Gott med kladdkaka och varm apelsinchoklad, men bäst var sällskapet som utökades hela tiden. Frida hälsade på, Fiddes syster och tillika brandmannen Pernilla kom förbi, Emmeli kom och sist men inte minst  kom Korsta. Och han var hungrig så snart nog drog han med sig hälften av sällskapet på matjakt.

Vi hamnade på AllStar och det blev junkfood för fulla muggar. Mitt sällskap kärade ner sig i burgarna medan jag kladdade med hot wings och ädelostsås. Vi satt ute med filtar och infravärme och lyssnade till fotbollen i bakgrunden. Och sedan kom resten av sällskapet helt spontant och slöt upp och vi hade fantastiskt trevligt innan det var dags att säga hej då till alla och packa bilen full och styra kosan mot Gnarp.


Satan vad gott det var! Det tyckte Olle och Milla med...


Jag har just lastat i och ur bilen för tidig morgon imorgon, och har nu äntligen parkerat mig i soffan bredvid fästmannen där vi kollar in Sveriges första match i EM. Imorgon lämnar vi Gnarp, och det känns så där faktiskt, hade varit trevligt med mer tid här. Jag vill ju åka fyrhjuling och bada!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar