söndag 10 juni 2012

Sola och bada – och bränna...

Ah, lukten och synen av bränt kött! Det var vad vi drogs med hela onsdagen efter att ha spenderat hela tisdagen utomhus vid poolen och havet. Emma brände hela kroppen så illa att jag trodde att vi skulle behöva åka till en doktor. Detta trots att jag tvingade henne att smörja sig med SPF 30 konstant. Hon hade frossa hela kvällen och det ångade nästan när hon tog av sig lakanen. (Och nu har hon flagnat bort all färg...).

Men vi hade det trevligt under dagen i alla fall, vi köpte luftmadrass och badring och låg och myste i vår egna lilla havsvik efter ett par timmar vid poolen bland alla britter. Vi åt glass så klart, och jag läste ut första boken i Hunger Games-trilogin. Riktigt bra faktiskt! Vi avslutade kvällen med ett besök på Aquarius Restaurang och hamnade mitt i en grekisk tema-kväll där de dansade folkdans och kastade tallrikar. Och sen såg vi solen gå ner i de albanska bergen (2 km från oss, man kunde ju ha trampat trampbåt dit kanske...) från Sunset Beach innan vi bäddade ner oss i vår lilla lägenhet.


Jag käkade Sofrito, riktigt gott långkok! Emma tog en mixed grill-tallrik med helt underbart god korv. 



Middagsunderhållning. Opa!


Den vackra solnedgången.





Onsdagen spenderades inomhus, jag vågade inte ens låta Emma sitta på balkongen. Jag läste ut de två resterande HG-böckerna, och sedan gav jag mig ut och letade superkräm och myggspray, samt lite mat och vatten. Krämen funkade riktigt bra, och på torsdagen var Emmis på benen igen, med världens bikinibränna när vi gick genom stan och handlade i alla stånd. Iklädd, från topp till tå, SPF 50 så klart!


Kvällsmys på balkongen för de solbrända...


Vår vackra utsikt.


På väg hem från shoppingen.


Vi firade hennes nyvunna frihet med tvårätters på The Greek Village, helt underbart! Vi fick bästa bordet på strandserveringen i solen, med utsikt mot Albanien, och servitören var jättetrevlig! Vi avslutade kvällen med drinkar och gratis shots och drag på en av barerna. Härligt!




Utsikten från bästa bordet.



Förrätt: Jag tog Mussels Saganaki och Emma fick bläckfisk. 



Och så smaskade vi på hummus och pita medan vi inväntade varmrätterna.


Varmrätt: Stifado för mig (ännu ett fantastiskt klassiskt långkok) och grektallrik med superköttbullar för Emmis. 



Lady Jayne, Strawberry Margarita och Pina Colada @ Cargo Bar. 



Emmis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar