måndag 25 juni 2012

Försenat firande

Men bättre sent än aldrig! Vi småfirade midsommar lite sent igår, Olle och jag. Det blev kött och potatis till middag, och sen fixade jag ihop en dessert med resterna från morgonens frukost. Det var en härligt avslappnad dag igår, och jag kan fortsätta koppla av idag, men stackars Olle måste till jobbet. 

Jag ska dock stryka den hög med skrynkliga skjortor som min fästman har samlat på sig under tiden jag varit borta, och förhoppningsvis gå på någon lägenhetsvisning. 


Gårdagens frukost: vi orkade inte handla igår morse, så det blev frukostlunch på vad vi hade hemma. Vi lyckades skrapa ihop till en kanelig pannkakssmet, och pannkakorna fyllde vi med äppelröra. Till det blev det islatte, som jag sen gjorde milkshake på till England - Italien. 


Latteshake med hallon. Glad Midsommar!




Olle bestämde middag, och då blev det perfekt stekt kött (enligt mig i alla fall) med kokt färskpotatis, kanderade babymorötter och hemgjord beasås. Fantastiskt smaskigt!



Nu har jag precis ätit min frukost för denna måndag, det blev flingor och de sista skotska hallonen. De är så goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar