måndag 18 juni 2012

Gryning i Glasgow

Eller kanske inte ens det. Jag är i alla fall uppe äckligt tidigt eftersom jag ska iväg på utgrävning idag. Klockan 06.30 bär det av mot Perth, och därifrån kommer jag sedan att åka till Glenshee där utgrävningen kommer att vara. Jag är inte helt hundra på att det finns Internet där, vi får väl se!

Lite tråkigt är det, men det här blir min enda utgrävning. Jag hade velat åka till Eigg med, men den är 13 dagar lång och man måste färdas långväga för att komma dit. Själva utgrävningen är nog roligare (stor chans att se skelett) och jag känner en av killarna där, men som sagt, nackdelarna vägde ut fördelarna här. Vi har massor att göra inför lägenhetsbytet, och nu känns det som att jag har varit borta från Olle mycket nog för ett år! Jag känner att jag behöver lite "semester" efter semestern, det har hänt så mycket på kort tid...

Men den här utgrävningen blir nog kul! Ingen chans att hitta skelett eller skatter, men det ska bli jätteintressant. Dessutom kommer vi att få skriva artiklar på utgrävningens hemsida. Skoj!

Men nu ska jag gå och käka frukost mitt i natten, ha en fin vecka allihopa! 


Gårdagens frulle, med Lidl-bröd från Sverige. Och vattenmelon, som vi har förätit oss på den här helgen, fick en hel för 30 spänn på Sainsbury's. Men det absolut godaste den här helgen har nog ändå varit gårdagens middag: det blev marinerade kycklinglår (6 stycken färska från köttdisken för 30 spänn - så glad att vara tillbaka i Glasgow!) med palsternacka och morötter i ugn + vitlök- och persiljesmör. Jag testade att ha i citronpeppar i smöret, och det lyfte verkligen hela rätten, borde testas! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar