måndag 11 juni 2012

Svennesemester

Nu sitter jag i Gnarp hos svärföräldrarna och ska snart åka till Sundsvall och hälsa på alla gamla vänner, och så en liten ny vän: Pernillas och Jons bebis Luke! Ska bli jättemysigt. Det är så skönt att vara hemma och bara ta det lugnt och umgås med familj och vänner, vi har haft en så fin vecka här! Olle åker hem imorgon, jag ska vinka av honom på Arlanda och sedan åker jag tillbaka till Söderhamn och myser järnet sista dagarna innan jag också far hemåt.


Hittade en bit av Laurel Place i Söderhamn!


Första dagen på semestern: Nationaldag, solsken och en massa god rabarberpaj - alla rätt helt enkelt!



Angel fick solsting, så vi fixade ett huckle. Men det satt inte kvar länge direkt...



Min pallade citron passade in fint vid pappas apelsinträd! Även om den egentligen mest ser ut som en lime...



På torsdagen gassade vi ännu mera i solen och Ceazar mös medan Olle klippte gräset. 



Till middag blev det en massa godsaker, vi hade ju handlat på dagen!



Även chips inhandlade vi. Dessa var vi ju tvungna att testa, och de smakar verkligen varma mackor! Det höll alla härliga Sundsvallsmänniskor med om idag också. 


I fredags slog vi till med utflykt till Bollnäs där vi handlade godis, fikade och gick på liten marknad. Sedan hälsade vi på på Evas jobb och gick på min gamla fina bibbla, som fortfarande har riktigt bra utbud. Och på kvällen när Olle åkt blev det grillning och Anna kom och hälsade på. Därefter spenderade jag min natt med lilla Nubbis i sängen. Mysigt!


Drinkar blev det också - det var ju fredag!


Vi testade Corfu-oliverna jag importerat i två länder, och så fick jag min högt älskade gubbröra till förrätt! Sommar rakt igenom!




Handlade jättetunnisar på marknaden! Till en tunnbrödrulle behövs det väl en falukorv...


På lördagen blev det efterlängtad reunion med IB-klassen i Bollnäs, och sedan fest hos Mollie!





Söndagen var lite sorglig, det var dåligt väder och vi skeppade iväg Lillis på praktik. Jag tröstade mig med besök och chokladpudding från Snuden, och sedan helt gudomlig jättemättande pizza på Aspendos med Matilda och Eva. 



2 kommentarer:

  1. Den där bilden måste vara den minst fotogeniska som nånsin tagits på mig. Grattis till det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men armarna uppförde sig i alla fall! ;) förresten tycker jag du är jättesöt Fia!

      Radera