onsdag 6 juli 2016

Äntligen rött!

I månader har jag noga förberett mig för examens- och bröllopshåret som går i lysande rött, och nu är det äntligen här! Först blonderades det hejvilt för att få bort olika kvarvarande gamla färger som lila och blått, och sedan blev det knalligt rosa för att få en spejsig grund till det röda, med lite rosa ton. Och nu... Nu är det rött! Passade prima på examen med min rödguldiga kåpa (och jag var lätt att hitta!), och jag är helt övertygad om att brudklänningen blir prima till också. Hurra!


Första omgången blev det ljusare, men mina gröna ändar hängde ändå kvar...


Nr 2: blondare, men fortfarande liiiiite grönt kvar, och med en lite väl orange ton (inte helt nöjd, att döma av minen).


Ta-da! Runda nr 3 slutade med perfekt askblont hår, precis som jag ville ha det. Dags att experimentera...


Först satsade vi på en temporär 3-minutersbehandling för att se hur vi kände för rosa-aktigt hår...


...och sedan körde vi stenhårt till Marrakech, och midsommar!

(Olle kör på samma gamla vanliga, fast nyklippt nu!).

Till examensveckan, familjebesöket och allt annat skoj som avslutade Juni blev det sedan rött, med lite rosa undertoner (och orange! Håret ser ut som eld helt enkelt...).


Alldeles nyfärgat, och dagen innan familjen anlände. Pfew!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar