måndag 3 augusti 2015

Snudens besök i bloggfabriken Del 3 - Full Scottish

Söndagen var Gits's sista dag här med oss, och eftersom hon ville hinna med så mycket skotskt som möjligt, och eftersom vi var lite småbakis, så började vi dagen med att avnjuta en varsin Full Scottish på lokala haket Hyndland Fox och efter det blev det exercise på Hogwarts. 

Bakisfrulle på G, men inte såg jag så bakis ut? Det var nog för att jag bar ett par
magiska örhängen som min pappa indirekt köpt åt mig!

Klart man ska klä upp sig om man ska ut på stan! Som
vanligt fick dock klackarna stanna hemma, de funkar inte
super i allt regn häromkring.

Pfff, som att vi ens behövde titta på menyn! 6x Full Scottish tack!




Olle fick te med mössa och fudge. Jag åt fudgen så klart.

Pigg och glad!

Oh yes!


Mums mums mums!

Gänget på Hogwarts, här kvalitetskollas det bilder.

Jag fick en fin gruppbild...

...sedan spårade det totalt!

Lika vackert som vanligt, älskade Hogwarts.

Tyvärr är ju stället fyllt av turister nuförtiden!

Smygbilden innan alla började apa sig...



Det är mycket energi i en Full Scottish...







Så småningom lugnade vi ned oss lite och kollade på utsikten.

Men sedan blev det fotospex igen!

Nancy bara försvann i sluttningen, så här ser jag ganska mycket
ut som ett tredje hjul. Min Snud!


Efter vår universitetsutflykt vandrade vi vidare in mot stan för att besöka Merchant City Festival. Där var det packat med folk och grejer, men det blev bara ett kort besök eftersom regnet började ösa efter ett tag... 

Fina färgglada armband.

Fina färgglada maränger.

Bara i Glasgow kan man som student klippa sig för £10 och få en gratis öl!

När regnet drev oss från marknaden och stadens gator kände vissa i sällskapet att det var dags att tröstäta, så det blev glass och milkshake på TGIF innan vi tog tunnelbanan hemåt. 

Jag var sakvakt i hörnet och tog emot så mycket grejer att servitören frågade om jag jobbade där.

Nancy drack en tropisk smoothie.

Gits, Olle och Benjamin sörplade i sig bananmilkshake, och jag & Snuden åt glass. 

Väl hemma i värmen var vi riktigt sega, så vi bara drog på oss myskläder och gjorde oss bekväma för en lång spelkväll med Benjamins nya zombiespel. 



Ena gången spelade jag slampig sekreterare/business woman, och andra
gången en präst. Intressant...


Zombie-attack!

Lite bubbel är bra mot zombies.

När karlarna tog en matlagningspaus tog Snuden en mattepaus.

Jag fick inte plats i köket, men allt gick bra ändå!

Jättemumsigt blev det, med pappardelle-pasta på överbliven pastadeg och gräddig sås på Olles kryddiga kött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar