onsdag 5 augusti 2015

Blair Drummond Safari Park 2015

Minns ni förra året mina vänner tog med mig på äventyr till en av Skottlands största attraktioner, Blair Drummond Safari Park? I år hände det igen, med nästan samma människor, men med mer sol och avsevärt mer folk. Härligt var det i alla fall, både att umgås med vänner och vara ute i solen och spana på djur. Speciellt som fler djur faktiskt var ute i solen...

Första anhalten var elefanterna, Marisa var så exalterad över att se dem!






Min favorit under dagen var de frispringande lemurerna, där vi
hittade en liten bebis på mammas rygg.

Matdags!






Resterna blev kvar till den här herren.






Bredvid de vanliga lemurerna låg det röda lemurer och segade i en stor hög päls.


Efter maten måste man tvättas.

Den här nissen var också i farten.

Jag gav min kamera till Zoë när jag gick på toa, och
när jag sedan kom hem hade jag en del bilder på kortet,
bland annat av Laura...

...Zoë & James...

...och Marisa!

Efter lemurerna vandrade vi mot Zoë's favoriter, girafferna, som stod och muckade med en
strutsgranne.



På väg mot katterna och alla barns bondgård slog barnasinnet till och det blev lektime.



Bara att stapla på brudar!

Pappa James gungar och Mamma Sara fotar.



Surikaterna var pigga som vanligt.








Äntligen fick vi se djur man fick klappa!













Big cats! Fin avslutning på dagen. Lejonen var ganska slöa, bara en nära nog att fota, men...

...en av tigrarna var riktigt nära.






Alla katter gillar att leka, oavsett storlek.



Sist men inte minst köade vi för glass som avnjöts i bilen på
väg hem (det behövdes lite matsäck för vi blev fast i
trafiken ett tag). Gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar