måndag 3 augusti 2015

Jag kan se över bloggbergets topp!

Sådärja, då var Snudens besök avklarat och jag har bara tre inlägg kvar. Inte utan att man börjar bli lite hungrig... Efter att Snuden och Benjamin åkte hem i tisdags blev det lite ensamt här hemma, både Nancy & Olle jobbade ju. Lite skönt var det dock, speciellt som jag gjorde absolut ingenting alls, inte bara i tisdags men i onsdags med. Jag är världens latmask... Olle var också ganska lat när han kom hem i tisdags, vi orkade inte gå och handla, så vi levde på rester den kvällen, det blev överbliven köttsås och gräddstuvad kål. Inte alltför illa, men inte speciellt spännande...


Jag fick hem min nya sängdekoration under dagen i tisdags, nu när Nancy snart ska lämna oss tyckte jag att
det var dags att föreviga oss sambos på sängbordet. Jag blev lite deppig när jag satte upp det, så under onsdagen
var jag extra snäll mot Nancy och gick ut och handlade och förberedde en riktig svensk smörgåstårta till middag,
hon ville ju så gärna prova en (och hon blev inte besviken!).

Många röror blev det till mina lager, först en mjukost, pesto & kräftröra...

...sedan tonfisk och bönor...

...och sist räkor.

Dags att börja stapla min traditionella men Sara-twistade smörgåstårta.







Dekorationspyssel.

Ta-da!




Dinner is served (med piroger för Olle, som inte riktigt diggar smörgåstårta och skaldjur alla gånger).



Så länge Nancy bor hemma kommer man inte undan utan att förbereda dessert,
så jag slängde några överblivna kakbitar i glas och toppade med vit mintchokladmousse.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar