måndag 3 augusti 2015

Snudens besök i bloggfabriken Del 0.5

Torsdagen minns jag i alla fall, med hjälp av alla bilder jag tittat igenom och redigerat de senaste dagarna. Torsdagen var dagen jag spenderade dagen med att förbereda för gästernas ankomst, men kökspyssel, städning och piffning till 100%. Det måste ju vara fint när man får finbesök av Snuden! Jag tror att jag kan ha knåpat ihop någon översättning eller transcription också, för pengar är ju allatid bra att ha!

En stadig frukost är viktigt.

Första stoppet på baktåget: kladdkaka. 


Nästa station: minimuffins...

...samt 2x kakor av överbliven smet.

Nästa anhalt: bulldeg.

Bullar skulle bakas, men inte vilka bullar som helst, utan...

...bullstrutar!




Sådärja, då var muffinsen skalade och redo för kaffedopp.




Lite väl lös mascarponefrosting blev pricken över i:et på de små tiramisumunsbitarna.



Det blev rätt bra ändå, såg goda ut och Nancy och Olle åt upp alla utom tre på ca 5 minuter. De tre sista försvann
när Snuden och Benjamin anlände på kvällen. Poff sa det bara!

Dagens första (men inte sista eller största) misslyckande stod min tråkiga (men goda) rulltårta,
fylld med jordnötssmör och fikonsylt, för. 

Tur att jag inte skulle servera den som den var...

En inte så fin rulltårta passar utmärkt som parfaitskal. 


Överbliven parfait.

Lite väl färdiga strutar (dagens andra misslyckande).

Vips kom Olle hem och började tillverka middag.




Eftersom jag var rastlös innan gästerna kom fortsatte jag sedan också att
baka efter middagen, mer chokladkaka den här gången.

Städat och redo för övernattare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar