torsdag 6 augusti 2015

Escape of the Aussie

Idag är Nancy's sista hela dag i Glasgow, hon far ikväll till Prestwick för en tidig avfärd till mainland Europa imorgon bitti, Olle och jag blir kvar här helt själva med ett tom(t)rum. Jag håller på och förbereder lite för en avskedsmiddag medan Nancy packar och städar sitt rum som en galning, fasiken vilken skillnad mot när Paul flyttade ut. J-vligt rent blir det... 

Veckan har varit ganska seg återigen för mig, både Nancy och jag vara bara hemma under måndag och tisdag medan vi igår masade oss ut i regnet för en låååång shopping-eftermiddag i stan. Medan Nancy letade skor letade jag allt möjligt, med stackars Nance i släptåg efter att hon handlat klart. Hon var speciellt missnöjd med besöket till tygaffären, likt Olle, men hon var nästan ännu värre även om hon satt ganska snällt i barnhörnan medan jag halade tunga tygrullar. Olle skrattade gott åt henne sedan när vi berättade om våra eskapader... 

Jag hade lite tråkigt igår morse så jag bestämde mig för att fixa till
mig för vår shoppingdag. Ganska onödigt skulle det visa sig
med allt regn, men mina naglar (som tog år att fixa) höll i alla
fall (nedan).


Spännande teknik, men alldeles för jobbigt!

Innan vi började shoppa mötte vi upp Olle för en stärkande kaka och kaffe på Valerie Pattisserie i stan, och så klart blev Olle grupptryckt till att inta en cappuchino. Vi la oss inte förrän 2 igår natt, och han kunde knappt ta sig upp i morse... Dags för en till cappuchino kanske? 

Nance och jag stod och dreglade i fönstret lite innan Olle dök upp...



Mina fika-friends.

Helt plötsligt blev min nageldesign mindre attraktiv...

Mer moussekaka åt alla!



Monsterdrycken...

Man kan inte bara leva på fika, väl hemma blev det lax för mig och
Olle medan Nancy var ute på middag.



Kockfjoll.


Mer av veckans matbilder:

Olle kom hem tidigt i måndags och skulle titta på fotboll, så jag skötte köket.
Det tillverkades först persika- och bananshake med parfait som matchsnacks
(Giffarna vann förresten, 3-0 mot Bajen, Olle var överlycklig i soffan!).


Till mat blev det kött och potatis, närmare bestämt grillade ostpärer med Olles helggryta.





Överblivna potatisar blev sedan mosbiffar på tisdag och avnjöts med
samma gryta, och grönsallad (det är nyttigt!) toppad med nötter
(Olles självutnämnda genialiska idé), den här gången även av Nance.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar