måndag 3 augusti 2015

Augustihelg

I helgen slog det om till Augusti minsann, och det firade Olle och jag med att ha dejthelg, först bara vi två i lördags då vi for ned på stan för att se Inside Out (den var jättebra, och vilken tur det var för vi hade sett så mycket fram emot den att vi var rädda att vi hade för höga förhoppningar) och Mission Impossible: Rogue Nation (nr 5 i raden, hyfsat bra och ganska precis likadan som alla de tidigare) och käka ute på restaurant, och sedan igår då vi släpade med Nancy ut på restaurang för att pricka av en till grej på vår Bucket List med Nance, Bibi's Mexican Cantina (där Olle och jag mumsade Alla Hjärtans-middag tidigare i år). Förutom sådant skoj har vi även fyllt helgen med jobbiga saker, som att storstäda lägenheten till exempel (vi hann inte klart heller, det tar ju ett litet tag...). På det stora hela har det varit en bra helg dock, Olle fick hem sina tentaresultat och var mäkta nöjd (= jag är en väldigt stolt) och så har jag fått skypa med mina päron och vår numera storväxta 11 kg tunga hund (stolt här med!), det tycker jag är mysigt!

Stadig frukost innan vi traskade ned til bion.

Nya dejtbordet kommer väl slitas hårt nu när Nancy åker bort.


Söndagens frulle blev nästan precis likadan (why change a winning thing?).

Redo för dejtlördag!

Biopaus för lite lunch på nya stället Bill's.

Tja, salt- och pepparkaren var ju söta i alla fall...

Paret bredvid oss fick fel mat och gick, så vi började bli lite oroliga där ett tag...


Men så småningom kom vår mat, vi delade på tre förrätter till lunch: halloumi-
sallad, chorizo sausage roll & räk- och krabbkakor med mangosallad. Hyfsat gott.


Njae, vi går nog inte dit igen...

Tur då att Bibi's levererade igår (förutom "sangrian" nedan då).




Jag käkade skitgoda empanadillas till förrätt (ovan) och shredded pork till varmrätt, medan Olle och Nance mumsade
jättegod, varm och mättande köttbullssoppa (ovan) till förrätt och mexican stew (Olle, nedan) och
fisk med sauterad potatis (Nance) till varmrätt.


Jag slog in lite av min mat i ett av mina tortillabröd och mumsade
minitacos.

Middag blev det även i fredags (den här gången hemmavid), då Nance firade sin sista jobbdag.
Olle stekte fisk och jag tillverkade pestomos, tenderstem broccoli och smörslungad ångad spenat.

Mitt uppi all städning igår fick jag ett bakryck (tur att köket redan var stökigt) och började tillverka en kaka (nedan)
och så svängde jag ihop två glassstrutar fyllda och toppade med choklad & hemgjord vaniljparfait som städsnacks
till Olle och mig. 





Putting the pink in pink velvet cake.





Dags för toppingverkstad, lite vit chokladmousse fick det bli. 


Och så på med hallon- och saltlakritsströssel hela vägen från Sverige!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar