tisdag 23 december 2014

Retroinlägg 7: Årets julfika

I onsdags julmös vi på hög nivå i Glasgow med Marios, Laura, James & Zoe då de kom på besök på kvällskvisten för att pimpla glögg, testa julmust och mumsa kakor som vanligt, samt för att prata om allt som hänt sedan vi sist sågs så klart, vi är ju olyckligtvis ifrån varandra alldeles för mycket numera. Jag saknar mina kära vänner så mycket, ska bli tråkigt att gå utan dem nästa år, men å andra sidan kan jag ju få en massa hjälp från de som redan klarat av fjärde året!

Allt stod redo och såg mysigt ut när jag kom hem i onsdags, vi var helredo
att ta emot julsugna gäster.




Rudolf hängde munter i granen...


...glöggen stod redo i köket...


...svenskt godis var inhandlat...


...och fönstren hade pimpats med julstjärnor och obligatoriska
julgardiner som mina föräldrar så generöst skickat från Sverige.


Olle stod och lurade under vår mistel i väntan på den förste
(o)lycklige gästen...

...och jag kutade runt och tände ljus i hela lägenheten.






När ljusen var färdigtända piffades de sista kakorna.




Den mjuka pepparkakan var Marios favorit.

Vi dukar upp till fest!



Olle var pepp, så han svängde sina lurviga (rentofflor)
en sväng i köket i väntan på gäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar