torsdag 25 december 2014

Juldags-bloggaton del 2: Sista adventshelgen

Fjärde advent spenderades inomhus, vi pysslade och lagade mat i mängder (när vi inte mös och tog det lugnt så klart!).

Sista advents-"firandet" inleddes med julknäcke (som vi nu ätit slut på,
stackars oss!). 

Jag halvbakade lite syltkuddar efter frukost.


På kvällen drog det dock igång ordentligt med matlagning och efterrättsmakeri.
Olle började med att svänga ihop en mumsig pizzasallad...

...och följde upp med en gudomlig het kycklinggryta.

Medan Olle lagade mat pysslade jag med lite överbliven chokladpudding. Det blev kak-sandwich och
även improviserad trifle (nedan).


Jag satte även igång och bakade ut vår IKEA-inhandlade klump med pepparkaksdeg när jag fick
 lite bänkplats.


Olle kunde inte slita sig från sista LoTR-filmen, så han bad om mer mat på ett
lite udda sätt då jag bakade peppisar...

Ta-da! Tack för det fina måttet Anna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar