torsdag 25 december 2014

Juldags-bloggaton del 1: Sista adventshelgen

Glömskan har slagit till så här mitt i mitt bloggaton och varken Olle eller jag kommer ihåg vad vi gjorde i slutet av förra veckan, och dåtids-Sara antog att nuvarande Sara skulle minnas, så inga små minneslappar skrevs heller (suck).

Vi har med bildernas hjälp lyckats pyssla ihop några svaga minnen i alla fall, i fredags jobbade Olle som vanligt, men hade det lite extra skoj på arbetstid eftersom hela finansavdelningen vid lunchtid intog julmat på Toni Macaroni i stan, iklädda sina bästa juletröjor.

Bryce & Steven var muntra.

Olle satt med Marie & chefen Alison.

Fler juliga kollegor.

Sist men inte minst min favorit Leanne med Angela.

Att döma av bilderna spenderade jag min fredag hemma med att baka småkakor.



Lördagen minns vi lite bättre, vi tog oss upp i god tid för att göra ett vanligt 5-minutersbesök hos min tandhygienist och säga god jul (och få tänderna rengjorda så klart) och sedan susade vi ner till stan på tunnelbanan och spenderade resten av förmiddagen i biomörkret och såg sista Hobbit-filmen för första gången, mycket spännande!

Stadig mannagrynsfrukost innan tandis (så kart borstades tänderna noggrant mellan).



Efter vår film var vi lite hungriga, så vi käkade pommes på vägen hem.

När vi kom hem var vi sugna på att se om alla Lord of the Rings-filmerna, så den
första fick stå på i bakgrunden när vi hade köttbullsverkstad i köket.

Vi har spridit ut vårt julbord över flera dagar, och vi inledde med köttbullar och julmust.



Olle hade tur och fick favoritpajen till efterrätt också, det låg en massa äpplen
hemma och skräpade i fruktskålen nämligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar