torsdag 25 december 2014

Juldags-bloggaton del 3: Måndagsmys med Connie

Jag var alldeles ensam hemma i måndags då Olle var tillbaka på jobbet, men som tur var hade jag lite sällskap i form av vår hushållsassistent Connie. Vi bakade matbröd så det stod härliga till hela dagen.





Mitt i bakningen kom ett stort julrött paket med posten också, så jag hade något att leka med medan degen jäste. Det var mamma som skeppat över en massa lokalt Hälsinge-godis, mycket uppskattat!







Med godsakerna kom en baktidningsprenumeration också.

Lagom till att jag läst ut första numret var bröden klara, och kolla vad fina
de blev:



Mer bröd på G, den här gången med quinoa.

Den här limpan blev superfin, Olle har redan mumsat i sig den (jag hjälpte kanske också till lite).


Medan de sista bröden bakades pysslade jag ihop julpåsar åt våra favoritgrannar, 92 & 95, som
alltid ger oss julkort, tar emot våra paket när vi inte är hemma, och ibland kommer med vin.
Jag kände mig extra julsnäll, så jag delade till och med med mig av några Hälsinge-delikatesser!

Så klart behöll jag lite av alla grejer jag delade med mig av, vi vill ju inte skämma
bort någon!

Jag toppade påsarna med hembakta bröd och...

...peppisar!



Några peppisar behöll vi själva. Eller ja, de hamnade på Olles jobb på julafton.

Det kom fler julhälsningar på posten i måndags också, vi fick kort av
både mormor & morfar och farmor & farfar...

...dessutom kom Olle hem med paket från chefen, choklad till mig och Nivea-set till Olle. Man tackar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar