torsdag 25 december 2014

Juldags-bloggaton del 4: Dan för doppare-dan

Jag tror jag spenderade det mesta av min tisdag med att blogga om föregående dagar, så på grund av detta har jag inte så mycket tisdagsnytt att blogga om idag, men jag hann (surprise, surprise) med att baka lite, och när Olle kom hem lagades det en riktig supermiddag. De här julmatsinläggen kommer aldrig att ta slut, jag hoppas ni inte har ledsnat än!

Vår sista frukt började se ledsen ut i den överfulla skålen, så jag gjorde processen
kort och slängde alltihop i en fruktsallad, toppad med vaniljsås och syltfyllda
glittrande smördegsknappar.


Olle förbjöd mig från att mumsa i mig all fruktsallad, men han sa ingenting om lite
julgodis...

Jag var superhungrig när Olle kom hem, så vi var väldigt effektiva när vi lagade mat. Det blev het
kokos- och sötpotatis-soppa...

...serverad med spenatquesadillas...


...och örtiga kycklingspett.



Vi toppade quesadillan med vår hemgjorda kronärtskocks-dipp a la Sara, skitgod (om
jag får säga't själv).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar