onsdag 29 oktober 2014

Kortvecka i Dundee

I förrgår gjorde jag entré på jobbet igen, i min nya fräna frilla. Jag fick en hel del frågor och blickar första dagen, men nu har alla sett det, så nu är det tråkigt. Hittills har jag inte fått någon dålig kritik, alla tycker det är ganska coolt. Tjejerna hemma är också fans, de skrek när jag kom hem och stod och diskade nere i måndags när de kom hem!

Idag är sista jobbdagen den här veckan, jag är ledig i morgon och på fredag så att jag kan underhålla besökarna som kommer till Glasgow i morgon, så jag har varit lite småupptagen här på jobbet. Jag fick låna Lauras dator för att analysera lite experiment jag gjort och Dave blev jätteförvirrad när jag satt i Lauras stol när han kom in och letade efter henne, han trodde först att Laura blekt håret!

Igår satt jag också och lekte på Lauras dator, jag ville få mina små figurer klara till labbmötet. Det är inte jätteroligt arbete, men det var bättre än min förmiddag igår, som jag spenderade i en tre-timmars lång session om Public Engagement for Scientists, där vi som kanske ska jobba på Öppet Hus här nästa vecka fick jobba i grupper och utföra otroligt fåniga och tidsslösande uppgifter där vi inte lärde oss något alls. Härligt!

Efter mitt förmiddagsfiasko igår såg jag inte så mycket fram emot eftermiddagens labbmöte, jag är lite rädd för dem (gillar inte att verka dum), men mötet gick prima faktiskt! Kanske för att Dave inte hann ställda en massa frågor (måste hämta ungarna på skolan) eller kanske för att vi alla satt och drack rödvin (i mugg, classy!) och mumsade på mina bönbrownies och knäckiga kanelbullar, samt Chris's hemgjorda Scottish tablet... 

Jag tog en långprommis i Dundee igår efter jobbet för det var så
fint ute!







Idag ska jag som sagt göra det sista innan jag får ledigt i morgon, och det känns hittills som att det kommer att bli en bra dag idag, det är soligt ute (igår skjutsade Bex mig till skolan med bilen, det regnade som ALDRIG förr, jag hade blivit dränkt på min 5-minuters promenad, så jag var tacksam!) och jag åt stadig frukost på kontoret i morse (tonfiskmacka med pepparost, min nya favorit från skolkafeterian) och mina kollegor är mycket muntra och uppåt idag också. Härligt när allt bara stämmer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar