onsdag 1 oktober 2014

I väntan på en gel

Här sitter jag på jobbet och jobbar hårt! Jag har varit här sedan halv nio imorse, och än på ett tag får jag inte gå hem. Jag sitter och väntar på en gel, äntligen får jag se vad dagens jobb har lett till. Förhoppningsvis ser den bra ut, annars blir jag ledsen!

Det har varit full rulle på jobbet idag, jag började med att ordna I sviten som vanligt I morse. Medan Lucy varit på semester har det varit jag som gått in tidigast varje morgon, så jag fixar med en del underhåll medan det är lugnt och skönt, inte bara med mina egna grejer. Lucy kom tillbaka idag dock, men lite senare än vanligt, hon var lite trött efter sin långa flygresa (som blev längre och obekvämare eftersom Air France-piloter strejkar).

Alla kom och hängde på vårt kontor idag, till följd av Lucys återkomst, vilket var väldigt trevligt och väldigt annorlunda, det har ju bara vara Seb och jag här, med lite besök från Laura, Han och Chris ibland. Lucy hade med sig en massa choklad, så det kanske bidrog till vår popularitet också!

Alla har varit väldigt finklädda här idag, den nya byggnaden, kallad CTIR eller Discovery, invigdes idag. Den sitter ihop med vår byggnad och en annan och är väldigt fin och modern, både på insidan och utsidan, både I labben och överallt annars. Alla professorer var uppklädda I kostym (och såg smått obekväma ut) och det hölls tal och föreläsningar och seminarier till höger och vänster, med kända gäster, Nobel-pristagare etc. Vi var inte inbjudna till den officiella ceremonin dock, men vi kunde se talen live på universitetets hemsida. Några I vårt labb gick på föreläsningar också, så det blev lite tomt I labbet ett tag, alla gick extra tidigt eftersom det var en väldigt poppis föreläsning och alla ville ha bra platser, men jag blev kvar med mitt tidskrävande experiment (det kräver inte så mycket energi, men tid). Chris blev också kvar och jag fick agera lärare igen, så jag var lite nervös som vanligt, men det går bra, vi står mest och pratar och vi gör ju ara grejer som jag har gjort förut.

Han stal ballonger till mig idag, fina va?

Igår hade jag en mycket lugnare labbdag, jag jobbade bara lite I sviten på morgonen och sedan hade jag ett låååångt möte med Dave för att prata om nästa steg I experimentet jag håller på med, men det gjorde inget att det var långt, för jag förstod ALLT! Det är väldigt upplyftande när det händer, så jag satte igång direkt med det idag, så jag hoppas verkligen att det har gått bra och att jag gjort allt rätt, nu när poletten äntligen verkar ha trillat ner!

Vi hade labbmöte igår med, men det blev tvärtemot mitt möte väldigt kort. Vi har ju så lite personal nuförtiden, och Lucy var fortfarande på semester. Vi tappade Seb också, han var tvungen att fara till tandis och panikfixa en tand som bestämde sig för att ställa till med problem. Jag kände mig ganska självsäker på mötet också, så på det stora hela var det en bra dag för mig igår. Jag kom hem I hyfsad tid och bestämde mig för att njuta av finvädret Dundee bjöd på (har varit strålande här I flera veckor). Det blev en springtur runt West End, men jag sprang bara hälften, jag plågas fortfarande lite av min blå tå...

Solig kväll i Dundee.




Fräsig utsikt på springrundan.




Desto mindre lugnt och skönt hade jag det I måndags kväll, min dag I labbet blev oväntat packad och lång då jag och Laura gick in I sviten och massmördade flera liter med trypanosomer för att extrahera DNA till mitt experiment, och det tog helt enkelt ett tag. Det är ganska trevligt att vara I sviten med Laura, och jag gillar ju att jobba I labbet, men jag hade tagit på mig att akut-skriva åt Pexel. De skickade 5 intervjuer de ville ha noterade ord för ord till på tisdag morgon I måndags morse, och jag hann med 4 av dem ganska bekvämt på jobbet I pauserna, men den sista var 35 minuter lång och tog för evigt att skriva ned! Timme efter timme satt jag där I mitt rum och slavade, antisocial som få. Tur att mina sambos är så snälla och tog över min köksstäddag och muntrade upp mig på kvällningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar