fredag 17 oktober 2014

Fredag igen

Så var det fredag igen, och jag sitter och väntar på att få åka hem till Glasgow och spendera helgen med Olle, Anna & svärföräldrarna. Visst, jag ska jobba lite först, men det är inte jättemycket att göra här idag, och det har varit rätt dött de senaste dagarna med. I onsdags gjorde jag bara en massa DNA-rengöring från experimentet i tisdags och så följde jag med Laura & Chris på en värdelös föreläsning som det skulle visa sig att vi sett förut. Kul va?

Igår kom jag in till jobbet mycket senare än vanligt, jag hade inte så mycket att göra, och alla mina sambos har läsvecka, så vi bestämde oss för att ha en frukostdejt på EspressOH Café innan vi alla skildes åt. Vi hade det väldigt mysigt, stället ligger bara 5 minuter från vårt hus, så de som inte skulle jobba efteråt hade bara mjukisar på sig. Det var risigt väder, men det var varmt och skönt inne (till skillnad från vårt hus!) och de hade varm choklad med mintsmak – mums!

Väl på jobbet hade jag bara en liten stund på mig att hitta på något innan det blev stor-labbmöte över lunchen, Di Wu från grannlabbet presenterade sin forskning (forskningen är säkert jättebra, men jag vet inte riktigt, för presentationen var så dålig...) om diabetes. Det brukar vanligtvis ta ca 40 min, men vi var där i ca en och en halv timme då alla var sena (de hade bytt rum och vi sprang runt och letade överallt i den nya byggnaden/labyrinten innan vi kom dit), datorn krånglade lite och vi diskuterade lite labbskötsel på slutet. Jag gjorde inte mycket efter mötet, jag pratade lite med Laura, delade kulturerna i sviten och hjälpte Chris en sväng, men sedan gick jag ner mot stan i ösregnet och blev jätteglad då jag när jag skulle köpa byxor kom i en mindre storlek än vanligt – hurra! Förmodligen kortvarigt, men ändå!


Idag ska jag inleda en matspäckad helg med restauranglunch (vi firade ju inte Lucy's födelsedag ordentligt förra veckan) på West House i Dundee innan jag åker hemåt, det ser jag fram emot!


I helgen byter jag mina pulversoppor, pestopastor & couscous mot
restaurangmat!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar