tisdag 21 oktober 2014

Lunch i solen

Idag är det fint höstväder i Dundee, solen tokskiner, färgerna strålar överallt och av orkanen som skulle komma syns inte ett spår. Självklart har jag spenderat morgonen och förmiddagen inomhus och undvikit det vackra vädret i sviten där jag snurrat ihop hjärnan och tragglat med att sätta upp en reaktion som ska stå i 3 dagar.

Efter den roliga sessionen i labbet hade jag ett möte med Dave som inte alls var så kul, som vanligt kom jag in för att fråga en snabb och enkel fråga och blev sittandes medan han förklarade en ändring han tycker behöver göras som jag ärligt kan säga att jag inte alls förstår just nu (extra kul när det är meningen att jag ska göra det!), men efter det lilla mötet fick jag en rast och nu har jag just kommit tillbaka från en PhD-presentation om Leishmania, och den var verkligen jättebra, så det var lite trevligt i alla fall! Nu ska jag ut i solen och knata hem för att inta lite mat och ladda om för eftermiddagen.  

Jag har inte tagit några höstbilder i Dundee, men det är precis lika fint här som
i Glasgow i helgen.


Meikes köksfönsterdekorationer för Halloween matchar fint.

Lunchen blev extra mysig idag, jag fick amerikanskt godis av
Anna nämligen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar