måndag 7 juli 2014

Semester

I fredags kväll lämnade jag labbet efter att ha jobbat morgon, sedan kutat runt stan och skrivit under kontrakt för nya rummet i nya lägenheten (5 minuter från universitetet med snedtak och takfönster och 5 kvinnliga sambos, från och med 1 Aug) och kollat fotboll på kontoret medan kvällsreaktionen gjorde sitt så åkte jag äntligen hem till Glasgow på kvällskvisten och tog semester. Vi har sedan dess varit i semester-mode, så vi har bara tagit det lugnt i helgen. I lördags tog vi oss en liten sovmorgon, käkade frukost i trädgården på en filt i solen och mös tills vi gick och handlade en sväng och gick till posten. Efter en lite lat förmiddag hade vi sedan en ny visning av rummet, Laura som kom förra veckan hade hittat ett rum med bättre läge, men den nya intressanten Marlen från Tyskland verkar också jättetrevlig. 



Frukostfixande: brie, salami och tapenade på hemgjorda
bagels.


Ta-da! Komplett med hemodlat persilja och allt!

Kreation nr 2: ost- och rosemary pork loin-skinka med
senapssås.




Glassigt med frulle i solen på baksidan!

Olle tog sig till och med en kaffe!

Olles minion sneglade snett på våra mackor.

Jag lekte med min lilla vindsnurra/drinkpinne.

Efter visning blev det fotboll för hela slanten, det var ju två kvartsfinaler i lördags, så de var tvungna att ses innan vi gick och la oss. Igår hoppade vi upp lite tidigare och bestämde oss för att göra stan i solen. Vi åkte på en liten regnskur i Kelvingrove Park, men vi bara gömde oss under ett träd tills det var över. Som vanligt var det supermycket folk på stan, det var ju ändå söndag, men det kändes som ännu mera nu eftersom många turister har börjat anlända för The Commonwealth Games (och kanske annat också så klart). Trötta i fötterna efter att ha gått runt runt samt fram och tillbaka kraschade vi i sängen resten av kvällen igår, och försökte packa väskorna med Olles storshopping (han får små ryck ibland) från en liggande position (inte lätt). 


Vi testade Fosters citronöl till fotbollen i lördags -
mycket gott och fräscht. Vet inte hur det är i Sverige,
men citronöl är supertrendigt här nu...


Vägrar att slita sig!

Nya turist-hyrcyklar vid universitetet för Commonwealth Games. J-vlar vad
de jobbar med att fixa till Glasgow för alla turister!








Regnar det än?

Redigt klätterträd.




Det slutade regna och solen kom fram till slut!










Vi blev lite hungriga efter allt rännande på stan, så vi käkade på Pinto.


Idag är jag ensam här hemma då båda de andra två är på sina jobb, men jag ska snart åka ner på stan och lämna in min stackars dator på sjukstugan på Apple Store, den är lite trött och hängig. Därefter om jag har tur kan man kanske få käka lunch ute i solen med Olle!


Mmmm, jag ska äta rester från gårdagens middag till frukost: kalkongryta
med hoisinsås och tequila-öl.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar