tisdag 15 juli 2014

Fyrhjuling och utflykt

Vi började vistelsen i Gnarp med att fräsa runt gården med fyrhjulingen och sedan åka på utflykt i Olles glada föräldrars lag till Olles systers söta lilla våffelstuga våd Y:et i Timrå. Vi gjorde ett stopp på vägen också, men huvudattraktionen var Jennys beryktade våfflor!

Olle fräste på!



Solen sken även i Gnarp.











Jag smällde i mig en hel del solmogna vinbär...



Vovvarna var också med ute.











Första stoppet på utflykten var ett litet laxakvarie vid
Bergeforsen.



Laxodling och fiske i Bergeforsen!


Framme i soliga Timrå.

Olle lekte lite i väntan på maten.




Det blev varmrökt lax till varmrätt...

...och våfflor till dessert.



Vi tog en promenad i området.



Y:et!

Efter att ha återhämtat oss lite gjorde Olle och jag sedan en egen utflykt på kvällen och åkte längs kustremsan och kollade in alla ställen som Olle ville visa mig där jag inte varit än, och Gud så mysigt det var överallt!

Vi åkte till Norrfjärden, Mellanfjärden och Sörfjärden.



















Det blev en sväng till Vattingen också.


































Vi hittade en klangsten, den var riktigt cool!




Så klart for vi hem i tid för att se bronsmatchen spelas mellan Nederländerna och Brasilien också, och innan dess fick vi supersmaskig kvällsmat i form av renstek och hemgjord potatissallad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar