onsdag 23 juli 2014

In i dimman

Det var riktigt soligt i Dundee igår, så i väntan på en inkubering tog jag ett tåg längs kusten helt spontant. Jag hade tänkt göra två stopp, men i Carnoustie låg dimman så tjock över vattnet att man knappt såg något, så det blev bara stopp i Arbroath. Jag knatade runt i solen i ca en timme innan jag for hem igen (inte något större ställe), men kanske skulle jag ha stannat i Dundee, det var soligare där och mycket mindre dimma. Ännu hellre hade jag kanske varit i Glasgow, som tydligen hade värmerekord igår. Prima med finväder nu till alla turister som kommit för Commonwealth Games (invigningen går av stapeln idag för intresserade, det vill säga drottningen besöker oss ikväll!). 


Det syns inte så bra på bilderna, men det var dimmigt som tusan över vattnet.

Jag hade bara min mobil med mig, så kvallen är inte så bra jämfört med min
kamera, men det fick duga.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar