torsdag 24 juli 2014

Permanent pipetthand

Jag är numera frisk från min nedriga svenne-förkylning, men nu lider jag istället av pipetthand, en mycket grav yrkesskada jag just kommit på. Jag jobbade hårt i labbet igår morse några timmar och som en konsekvens av detta har min högra hand nu krampat ett tag. Det blir lätt så vid upprepad använding av pipett!

Jag stannade nästan på jobbet hela dagen igår, jag gick hem strax efter två för att käka en försenad lunch, och vilken lunch sen! Jag lever inte direkt lyxliv kulinariskt/gastronomiskt sett här i Dundee, det blir mycket frukt och olagad mat (ibland lite mer onyttiga saker också) eftersom köket är lite skabbigt, det närmaste jag kommer lagad mat är pulversoppor. Nu kanske ni tycker att det låter miserabelt? Men, då ska jag säga er, att igår åt jag den godaste pulversoppan jag någonsin ätit, vilket inte säger lite efter jag efter veckor av regelbundet intag numera ser mig själv lite som en expert och finsmakare. Jag köpte ett paket med pulvrig kantarellsoppa i Sverige, och den var verkligen supersmaskig (kanske hjälpte det att jag hackade i lite kyckling också...).


Mums!

Efter min lilla ”lunch”-paus i hemmet knatade jag vid 4 tillbaka till jobbet för att avsluta dagen, och eftersom jag inte kom hem förrän strax efter 8 så blev ingen riktigt middag direkt, jag mumsade på lite jordgubbar och en munk medan jag skypade med min sambo/särbo hemma i Glasgow, men det är inte fy skam det heller! Dock fick jag lite oväntat besök från en flerbenad organism, och brist på kaffe och vilja att dela med mig av min munk fick han gå en otrevlig död till mötes.

Mera mums!

Tror att det kan ha varit den största spindel jag någonsin
sett!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar