söndag 12 januari 2014

Utgång på The Polo Lounge

Igår var en redigt bra dag då vi fick en massa ärenden uträttade på förmiddagen och sedan fick kramas med Chloe igen när hon kom hit med sina grejer. Efter det pratades det så klart mycket om ledighet och den nya terminen innan vi fick mer besök då Marios och Beth kom förbi på kvällen. Vi drack fördrinkar hemma hos oss och det nya lediga utrymmet på vardagsrumsgolvet gick från tvättställs-space till dansgolv. Vid midnatt sökte vi oss till andra dansgolv i staden, nämligen på The Polo Lounge som är ett superfint uteställe och gaybar. Det var hyfsat med folk igår, men vi hade fortfarande utrymme att svänga våra lurviga på både RnB-golvet och det vanlig dansgolvet. Dansgolven ligger på nedre våningen medan de två övre planen är supermysiga lounge-barer där det spelas bra musik och temperaturen är mer behaglig. Det är ett riktigt fint och fräscht ställe, med mer killar än tjejer och alla är väldigt välklädda och skitduktiga på att dansa! 


Vi hade ju uppenbarligen kul igår!


Marios!

Chloe!

Hela gänget utom fotografen Olle.

Whaaaaat?! Jag undrar vad vi kollar på...



Något väldigt chockerande uppenbarligen!

...och i typ den här storleken.


"Peaches, please!"

Härlig musik på tydligen.


VÄLDIGT härlig musik!



Karaoke.

Marios festar för sig själv.








The ladies.


Brudarna dj:ade.


Chloe.



Mina pärlor.

Mer dans, färre plagg!


Paus.


Fotografen med på bild!



Dansa dansa!

Do the monkey?


Polo Lounge.


Skönt att chilla i loungen efter att ha svettats och fått drinkar spillda på sig
på RnB-golvet!

Nu kanske ni tror att jag precis vaknat och att det står flaskor och glas överallt här hemma och att jag inte mår speciellt bra, men jag kan meddela att vi mår alla prima då vi inte drack speciellt mycket igår (bara lite fruktiga drinkar och så skålade vi i bubbel - Martini Asti så klart!). Jag har varit uppe sedan nio i morse och varken lägenheten eller jag var i speciellt dåligt skick, så det kändes väldigt skönt. Olle och jag har precis käkat frukost: resterna av en fantastisk tomatbaserad fiskgryta med vildris som vi gjorde igår. Den var helt magisk både idag och igår!

Fräschaste lägenheten i stan, haha!



I och för sig är det här FÖRE festen... 



I fredags hade jag också en riktigt bra dag. Jag jobbade stenhårt på mina ansökningar på morgonkvisten och fick iväg två efter godkännande av min handledare (hon har velat se ändringar så många gånger nu att jag blev alldeles chockad och kom av mig när jag fick mejlet tillbaka och hon tyckte att jag kunde skicka iväg det, jag visste inte vad jag skulle göra!). Jag känner mig väldigt nöjd med mina två ansökningar (efter mycket om och men) och jag hoppas att det blir lättare att få iväg resten nu. Jag har redan fått svar från malaria-labbet på Berns Universitet i Schweiz och det lät mycket positivt. Professorn jag mejlade skulle höra om någon i labbet var intresserad av att vara min handledare och sa att om det fanns intresse och om universitet kunde fixa tillstånd för mig att komma dit så skulle vi ha ett litet Skype-samtal för att komma fram till ett bra projekt för mig att jobba på. Jag vill ju inte få en massa förhoppningar, men det känns skönt att få positiv feedback. 

Efter att jag skickat mina ansökningar såg jag äntligen The Hunger Games först hemma och sedan uppföljaren på bio. Jag gillade böckerna sådär och har inte velat se filmerna då jag trodde att det lätt kunde bli lite som Twilight, men filmerna var super, bättre än böckerna - hur ofta händer det? Jag var så nöjd efter filmen att jag skippade den andra filmen jag tänkt se och for hem för att smälta intrycken. Det funkade jättebra, för min härliga vän Bina från Hudik var online på Skype och vi diskuterade både filmer, serier och jobbiga ansökningar. Totalt en och en halv timme blev det, tänk vad mycket vi har att säga varandra! 

Fortfarande julljusnät nere på stan.

Favoritbiogodiset!

Efter den lilla dejten var jag helt ensam hemma, Olle var ute på after work i fredags kväll (så han följde inte med ut igår). Han var dock hemma i ganska god tid, men lite på lyset var han nog ändå! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar