lördag 25 januari 2014

Efter intervjun

Intervjun igår gick jättebra, vi pratade i 45 minuter (eller ja, de pratade mest) och sedan var jag tvungen att råkuta till min labb. Jag trodde att jag var sen, men när jag dök upp visade det sig ha varit en väldigt seg labb där bara hälften av alla klasskamrater dykt upp och resten var otroligt uttråkade och ingen hade åstadkommit speciellt mycket, mest för att det inte fanns mycket att göra. Vi var klara en och en halv timme tidigt och för att fira min intervju gick vi och käkade lunch på Subway (studentbudget). 

Åter till intervjun: jag har blivit erbjuden en plats i labbet i Schweiz, men tyvärr kan de inte betala mig. Jag vill väldigt gärna åka och har inga andra labb på G, så jag håller på och kollar runt efter andra inkomstmöjligheter för nuvarande. Vi får se hur det går...

Igår och idag har inte mycket hänt, vi har latat oss inomhus eftersom vi har världens busväder ute, parkeringsplatsen är nästan översvämmad och det har regnat non-stop hela dagen. En flytt till Schweiz känns i nuläget lockande! 

Vi har precis käkat en sen middag på rester från vår nästintill tomma kyl, det var inte så lockande att gå ut och handla idag. Det blev wokad kål, squash och kyckling med en kryddig sås som vi käkade i tortillas. Jag älskar när man kan göra något oväntat extraordinärt gott på det lilla som finns! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar