torsdag 9 januari 2014

Sista semesterveckan

Snart börjar skolan igen, det blev jag påmind om igår när min handledare skickade ett mejl och ville boka ett möte på onsdag. Det känns lite konstigt att börja igen, men det brukar vara lätt när det väl sätter igång, man sveps med av bara farten liksom! Den här sista lediga veckan spenderar jag hemma med att jobba på mina ansökningar, som förhoppningsvis ska komma iväg den här veckan och så har vi gjort om lite i lägenheten nu när ingen sover på vår soffa. Som vanligt när jag känner att jag bara latat mig inser jag kvickt att jag gjort rätt mycket, igår hade jag till exempel en bakdag då jag testade en ny surdegsjäst jag köpte i Sverige (funkade super, Olles ögon rullade bak i huvudet när han smakade på brödet!) och så har jag använt en del andra Sverige-ingredienser i mer söta bakverk som följde med Olle till jobbet idag. 

Banan- och nougatmuffins.

Superbaguetterna!


Doften av nybakat bröd i lägenheten slås inte lätt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar