måndag 27 januari 2014

Sista helgen i Januari

Helgen har varit lugn, vi har mest varit hemma. Olle har pluggat och jag har jobbat med mina ansökningar och bakat. Det har varit jättedåligt väder ute, men igår fick lite solsken på eftermiddagen så vi skyndade oss ut och gick en promenad medan vi kunde. 


I lördags var det Burns Night till poeten Robert Burns
ära. Det finns knappt något mer skotskt, det var haggis
överallt och poesi och säckpipor i överflöd!

I lördags bakade jag paj till Olle, mig och Chloe. Lite uppmuntran ska man
ha när det öser ner utomhus!


Igår fick Olle kladdkaka till mellanmål, men tydligen var
höjdpunkten inte kakan utan spritsen. Olle hade väldigt
kul med den (tack pappa för julklappen!). 




Efter fikat kom som sagt solen fram och Olle och jag tog en paus och gick på promenad till Botaniska Trädgården.




Favoritrummet med jättebananträden.

Nya absoluta favoritväxten, jag grämde mig ordentligt
över att jag inte tog med kameran så att jag kunde få
ännu bättre bilder!




Tamarillo-frukter.


Orkidérummet.





1 kommentar:

  1. Åh, vad det blommar vackert! Hopp om ny vår och sommar! Kanske en flytt till Schweiz då...? Kan man inte labba i Göteborg?? ;-)

    SvaraRadera