lördag 18 januari 2014

Date Night

Igår var en mycket kort skoldag, jag var klar i labbet klockan halv tolv och då hade vi hunnit med praktiskt jobb, en föreläsning och en liten filmvisning. Filmen var jättegammal och jag tror att jag såg en och annan elev ta sig en tupplur under filmens gång!

Efter den lilla labbstunden for jag ner på stan och fördrev tiden med att gå i tygaffären och med att läsa lite på ett fik innan jag skulle iväg och klippa mig. Klippningen var inget speciellt, bara topparna, så jag i princip precis likadan ut som innan (så kul var det!). Efter klippningen var jag hem en sväng innan jag åkte tillbaka ner på stan och mötte upp Olle för en mysig fredagsdejt. 

Vi gick först på den italienska restaurangen Zizzi's mitt emot Glasgow Gallery of Modern Art på mitt favoritställe med alla ljusnät. Där drack vi lite drinkar innan vi delade på både förrätt och varmrätt (jag vet några som tycker att det är jätteroligt och småkonstigt att vi delar på allt, men vi drack ett faktiskt ett varsitt glas vin, så det så!). 


Olle funderar...

Efter alla funderingar blev det till slut en ostfondue att dela på till förrätt. 



Spicy salamipizza blev det till varmrätt, bästa pizzan i staden!

Efter Zizzi's kollade vi om det gick någon vidare bio, men den vi ville se var slutsåld då det var premiär igår, så vi for hem till West End och avslutade kvällen med att (igen) dela på en sundae på Nardini's istället. 

Hot sticky toffee pudding sundae!

Om nom nom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar