fredag 24 januari 2014

Nu gäller det!

Om drygt en timme ska jag sitta här hemma och bli intervjuad över Skype, så jag hoppas att alla håller tummarna! Den här veckan har handlat mycket om förberedelse för idag, men det har varit svårt, jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Jag har dock slagit två flugor i en smäll mer eller mindre, sakerna jag läst igenom inför intervjun har mycket gemensamt med min nästa essä om malaria, så jag har fått lite gratis där! 

Annars i veckan har jag skickat mer ansökningar, sökt jobb, simmat, läst ut 5 böcker (det lugnar mig när jag är stressad) och pluggat i skolan så klart. Igår hade vi heldag i labbet, och för en gångs skull var det en heldag. Vi var där till halv fem faktiskt, fast vi hade i och för sig en och en halv timme lunch... 

Igår kväll efter labben stannade jag på skolan för att gå på en gästföreläsning som infektionsföreningen anordnat med en snubbe från Dundee som jobbar med det universitetets avdelning för medicinutveckling. De jobbar mycket med parasiter jag är intresserad av, så jag tyckte det var väldigt intressant och ska nog slänga iväg en ansökan till honom också. Dessutom fick man ju ost och kex (vin om man ville ha, men jag körde på äppeljuice) och det är ju inte vanligt förekommande på andra lektioner! 

Idag kommer jag att bli försenad till labben på grund av intervjun, vilket var okej med alla lärare, men min labbpartner Zoe (som har varit min partner i tre år nu genom olika kurser) såg helt skräckslagen ut när hon fick veta att hon skulle vara ensam i ca en timme på morgonkvisten. Jag är helt säker på att allt kommer att gå bra, men hon är inte lika säker på sig själv. Vad som händer återstår att se...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar