fredag 17 januari 2014

Subcrawl

Så, igår var det fest! Efter en dag i labbet (vår labb var ganska lätt och vi hade en massa pauser då vi väntade på olika reaktioner etc) med mycket trevliga människor så bar det av ut på ett Subcrawl med "Infektionsföreningen" - IIS. För er som inte vet det så går ju tunnelbanan i Glasgow bara runt i en cirkel, och det är rätt poppis här att köra subcrawls, vilket innebär att man köper en dagsbiljett och hoppar av på varje stopp, går till närmsta pub, dricker en drink och sedan far vidare till nästa. På tunnelbanan måste man stå upp utan att hålla i sig (helst utan att störa andra passagerare) och inte ramla. Man kan så klart göra det mer komplicerat också, men vi nöjde oss med minimum igår. Nästan alla tjejer från vår klass var med, stackars Leon var ensam kille tills alla fjärdeklassare kom, de var nästan bara killar. 

Vi hade det verkligen skitroligt, jag hängde mest med Kirsten, Zoe, Ula, Leon, Imogen & Gillian, men alla hade verkligen skoj! Eftersom vi började direkt efter labben hade ju ingen direkt ätit middag, men det löste vi längs vägen då vi delade på lite fish n chips (i en busskur i Cessnock där jag skrattade som aldrig förr!). Jag drack inte speciellt mycket (labb idag ju!) och resten av mitt sällskap tog det lugnt också, förutom Leon som slog sitt rekord (igen, det händer alltid när han går ut med oss) och drack 4 pints av cider och öl. Han hade aldrig druckit innan han kom till Glasgow och jag tror första gången han var berusad var i Millport och andra gången var på min födelsedag när vi gick ut. Jag tror att han känner sig säker med oss, så då testar han lite mer. Vi är ju alla så mammiga av oss... 

Vi gjorde bara halva varvet innan vi for hem med näst sista tunnelbanan, men vi hade som sagt väldigt roligt, jag kom hem i ganska god tid (Olle var inte bara vaken när jag kom hem, han kom till och med och mötte mig) och jag känner mig inte det minsta bakis idag - härligt! Tyvärr så var min telefon mer eller mindre död igår, så jag har inga bilder att bjuda på, det kanske dyker upp senare. 

Annat som har hänt här i Glasgow då: mitt CV har prisats av min nya handledare Nicola som vill behålla det som exempel för andra studenter och nästa fredag ser det ut som att jag har en intervju med ett malaria-labb i Schweiz (via Skype så klart!). Jag är naturligtvis LIVRÄDD redan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar