onsdag 4 september 2013

Sorgset

Idag måste jag tyvärr säga farväl till min fina vän Bina som far hem till Sverige idag. Vi har haft det väldigt roligt, men jag önskar att hon kunde stanna längre! Nu måste jag ju börja med alla jobbiga grejer som jag skjutit upp under hennes vistelse...

Efter Isle of Skye tror jag att vi kände att vi ville ha lite tjejtid på tu man hand, så vi har spenderat de senaste två dagarna med att umgås bara Bina och jag (eller nästan). I måndags käkade vi frukost hemma och så tog jag Bina och Kristian på en promenad in till stan där vi shoppade lite. På kvällen lämnade vi grabbsen hemma och for ner till stan själva och käkade mexikanskt och gick på bio. 

Igår dumpade vi killarna helt; först bjöd jag Bina på våffelfrulle på Cup i West End och sedan promenerade vi in till stan för att gå på bio. Tyvärr hann vi inte med den första, så vi var "tvungna" att shoppa bort tiden tills nästa gick. Bina introducerade mig för en butik jag aldrig varit in på: TK Maxx (TJ Maxx i USA tydligen, och en av Binas, och nu mina, favoriter!). De har märkesgrejer från förra säsongen till nedsatt pris, jätteskoj att gå där, och den var ganska stor. Inredningsdelen var min favorit, massor av fina grejer till otroliga priser! 

När vi shoppat klart gick vi och tog en kaffe på Costa och sedan var det dags för bio. Vi såg "We're the Millers" och var klara i perfekt tid tills dess att Olle slutade, så vi kunde åka hem med honom och hade så någon som kunde öppna dörren åt oss (Kristian hade min nyckel). Igår kväll gjorde vi inte mycket alls, vi var alla jättesega och bara låg i en hög i soffan efter maten. Så rolig avslutning blev det på den semestern!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar