lördag 7 september 2013

Hösthelg

Jaha, här hemma sitter vi med tända ljus och tittar på misären utanför! Det ösregnade ute både igår och imorse, men vi hade soligt när vi gick på promenad nyss. Vi prickade verkligen rätt när vi valde att gå ut... Det har blivit kyligare här också, både inne och ute. Tur att vi är tre så att lägenheten värms upp lite! 

Vad har vi gjort i veckan då? Sist jag skrev var ju Bina på väg hem (hjärtskärande, jag vet!) och Kristian var ute på egna äventyr. Efter att jag lämnat Bina på busstationen for jag snabbt som attan till skolan för att äntligen försöka fixa det där betygspapperet CSN så desperat ville ha. Det var helt magiskt, för när jag kom till kontoret var det ingen kö! Dessutom fixade de dokumentet jag behövde, som normalt tar 10 dagar att få, på stört! Då var jag fantastiskt nöjd med skolkontoret och störde mig knappt på att campus var invaderat av färskingar när jag försökte ta mig hem. 


Nollning på skolan nu, färskingar överallt!

När jag kom hem från skolan blev jag på en gång uppringd av Pexel som ville ha ännu en översättning gjord. Bara att sätta igång! När jag fixat översättningen städade jag lägenheten och strök Olles skjortor också, mycket välbehövligt! 

I torsdags var jag ute på morgonpromenad i West End och postade lite paket, bland annat till födelsedagsbarn i Sverige och polare i NZ. När jag kom hem tog jag det bara lugnt och njöt av att vara ensam i lägenheten.

Jag var hos en grönsakshandlare på Great
Western och fick syn på vinbär! Åratal sedan
jag åt det kändes det som, så det var jag tvungen
att köpa!

Jag köpte mig lite skogsguld också, dyrt som tusan här, men så värt det!

Gårdagens minimiddag blev det, innan grabbarna drog ut på pubrunda för
att se Sverige - Irland. 

När jag tidigare idag skulle lägga över bilderna jag tagit i veckan upptäckte jag bilder från förra veckan: 


Jag har ingen aning om vad vi höll på med, men fasen vilken kul kväll det
var! Mindre roligt morgonen efter dock...



Jag saknar min Bina! 

Jag tror kameran hade druckit också...

Så här ser Kristian ut i vanliga fall, och Olle
lyckades till och med tigga fram dragspelet!

Av någon anledning funkar det inte att lägga till videon jag tog, men om man klickar på länken nedan kan man höra mig prata och garva, och sedan Kristian spela den irländska låten Maggies Pancakes!


Kristian har inte bara spelat hemma hos oss; i onsdags och torsdags kväll drog han iväg till puben Ben Nevis och hjälpte bandet där att spela. Han fick betalt i både pund och pints och kom hem nöjd och glad minsann! 

Idag har vi varit på promenad som sagt, för att kolla om det var någon marknad. Det var det icke, så vi besökte Botaniska och sedan en musikaffär.


Olle försöker klättra i sämsta klätterträdet
någonsin...

Ett mycket mystiskt träd som heter...


Önskar jag kunde spela, de har aldrig några
spejsat designade flöjter...


Kristian var sugen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar