torsdag 26 september 2013

Pubcrawl

I kväll blev det en lugn kväll inne, med Olles fantastiskt goda kalkonschnitzlar och gräddstuvad savoykål, till skillnad från gårdagens party. Jag följde med Beth och Chloe ut efter skolan, deras programförening anordnade en pubrunda i West End och det lät skoj, så utgång blev det! Vi var förståndiga och var hemma strax innan tolv (hyfsat nyktra), men hann ändå med en supertrevlig kväll! 

Drömmande Beth på Nude med
Brel's juligt upplysta ölträdgård i
bakgrunden.
Vi var först på GUU och sedan på loungebaren Nude där de hade Alice i Underlandet-tema på drinkarna, vi drack bland annat en suspekt grön drink ur en gammal tekopp (tyvärr ingen bild)! Efter cocktails på Nude gick vi vidare till VodkaWodka längre ner på Ashton Lane för mer drinkar - där blev vi kvar långt efter att föreningen knallat vidare, men en kille i "vår" (jag har gått med honom sedan första året) klass kom och hämtade oss efter ett tag och drog med oss till Oran Mor. Då hade vi utökat sällskapet med två nya tjejer som jag gått med första och andra året men aldrig pratat med. Laurie var jätterolig och bara ett år yngre än mig, vi var precis på samma våglängd och det känns som att en vänskap kan spira där! 


Chloe var glad på Nude!

Kanske berodde det på att jag bjöd på drinkar (fick äntligen mitt CSN igår!).

På fina, mysiga Ashton Lane.

Sista bilden jag hann med innan kameran dog, ananasdrink på
VW.

Vi avslutade kvällen med en tillbringare Toffee Apple på Coopers (en enorm bar med kristallkronor) innan vi knatade hem i kylan (och sparade ca £3 i dyra taxipengar!). Olle och Kristian var fortfarande uppe när vi kom hem, så vi slapp vara tysta. Jag kan för mitt liv inte göra saker som att borsta tänderna tyst! Det går inte...  

Idag har jag haft min första riktiga labb mellan 10-16. Jag jobbade med Zoe som vanligt och vi hann inte ens med lunch, vi var lite stressade. Vi var ett av de första paren att bli klara till slut, men vi ville liksom inte gå ifrån experimentet, eftersom vi själva är ansvariga för allt nu. Det gick hyfsat bra tror vi, förutom en liten blunder som vi skyller på att vi fick olika information från vår handledare och labbmanualen. 

Vi jobbade med bakterier idag; vi skulle bedöma generationsintervall och effekten av olika antibiotika på tillväxten i våra kolonier, mäta optiskt densitet i olika tidsintervall efter inkubering, förbereda agarplattor med olika kolonikoncentrationer till i morgon samt utföra två analyser av vår bakterie med hjälp av en Gram stain och en Flagellar stain (Jag önskar jag fick ta bilder i labbet, vi får göra så många coola grejer!). Vi övade mycket antiseptisk teknik och min pipetthand är helt slut!

I morgon ska vi analysera alla våra plattor och räkna ut lite grejer baserat på informationen vi fått ut så här långt, samt föra en gruppdiskussion om resultaten, våra metoder och labben i stort. det är åtminstone bara 10-1 i morgon, men jag måste säga att det gick snabbt med 6 timmars labb, inte alls som jag väntat mig!  

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar