lördag 14 september 2013

Online igen

Sådärja, då har man en dator igen! Jag har inte kunnat blogga i veckan då vår laddsladd gav upp och vi inte fick en ny förrän igår. Inte för att så mycket har hänt sedan sist, men lite ändå. Jag pysslade mest hemma i början av veckan, med inredning för att vi ska få plats med allt folk här och så så klart med min nyfixade symaskin. I anknytning till mina inredningseskapader höll vi alla på att dö i onsdags då jag målade en bänk här hemma och färgångorna låg tjocka i lägenheten. Dessutom höll så klart inte mitt tålamod väldigt länge, utan jag ställde grejer på bänken för tidigt och de sitter nu fast...

Inredningsvis har detta hänt i vardagsrummet: våra garderober har flyttats
dit och bakom dem gömmer sig en liten myshörna.


Vi har förlängt lådlängan nedanför fönstret för att Kristian
ska få utrymme för sina grejer.

Och så har vi gömt hans jackor bakom dörren.

Så här gästrummet numera ut, och det ockuperas av Chloe.

Hon kom idag, så jag bjöd alla på kakor och Chloe på
en liten present.


Vårt sovrum är sig fortfarande likt, komplett med trasigt fönster, så när
som på...

...den vita bänken som brukade vara orange. Mina fina
nyainhandlade boklådor, ljuslyktor och vasen sitter alltså
fast här. Fint målarjobb!

Det är tur att vi blev nöjda med placeringen och att lådorna är fina, för de går
seriöst inte att rubba! 


Den här lilla byrån målade jag också, och satte i
lådorna för tidigt, givetvis!

Den här har jag inte målat, men jag hoppas att Emmis
gillar den ändå.

Jag har limmat dit alla nitar i alla fall!

De här grejerna åstadkom jag med symaskinen (efter lite om och men!)

Den här klänningen blev för övrigt för liten, så om
någon mini-me känner sig intresserad, anmäl intresse!

Jag har även en kjol (vippig) i samma mönster som jag själv
nog inte kommer att använda och två till tartankjolar (tajta).

Det syns kanske inte, men de röda kuddarna har ett jättefint blommönster.

Ingen vidare bild, men mönstret syns!

Till inredningspyssel måste man så klart ha material, varför jag varit på IKEA två gånger den här veckan. Det ledde ju också till att vi var tvungna att vara hemma och vänta på leverans. Detta inträffade i onsdags då jag var ensam hemma och till min fasa upptäckte att Internet inte funkade längre! Ingen dator och nu inte ens Internet! Det var tunga timmar... Kristian kom hem till slut och jag blev avlöst och fick gå ut i världen och hitta på något istället. Jag knatade till skolan och satt i studentrådets volontärbås på vår mässa för internationella studenter. Jag satt med en trevlig kinesisk tjej från pandornas hemstad. Hon hette Vicky och var mycket användbar när det kom till att prata med kinesiska studenter och att flirta med Bank of China så att vi fick några av deras hysteriskt goda kakor. 

Mässa i Bute Hall med Vicky.

Olle har som vanligt jobbat mest hela veckan (han börjar med nya uppgifter från och med nästa vecka, mycket spännande!) och Kristian har haft massor med aktiviteter, så vi hinner knappt ses. Vi går innan han vaknar och han kommer hem när vi sover. Dock har vi hunnit haft flera spelstunder och Kristian har (möjligtvis till grannarnas fasa) även lyckats lära Olle att spela lite.


Denna lilla trudelutt är Olles nya ring- och alarmsignal. Något säger mig att jag kommer att bli lite trött på den snart! 

Vad har jag då gjort, nu när jag inte har haft dator? Ja, jag har som sagt pysslat, och inte bara i sovrummen, utan också i köket. I torsdags bakade jag så att det stod härliga till!

Choklad- och banankaka med nutellamousse och krossad hasselnötschoklad.

Mums!

De här godingarna fick följa med mig till Age på mitt pass i fredags. De var
glada när jag kom och hjälpte till i torsdags morgon, men kakfredag smällde
högre, och piggade upp lite på den 13 också!

Det är blåbärsmuffins om någon undrade vad det var för mystisk lila
bakelse.





Bara för att bevisa att vi inte bara käkar kakor så bjuder jag
på frukostbilder också!

Förutom IKEA-korv har vi ätit nachogratäng i veckan,
men Kristian hungrar fortfarande efter Olles currygryta
som blev hans favorit första veckan han var här. 

När jag var helt ensam här hemma häromkvällen kämpade jag mig igenom några fler Game of Thrones-kapitel, det går väldigt segt måste jag säga... Något som inte var segt var tisdagkvällen då jag skypade med Kauk ifrån NZ i dryga timmen. Vi hade trevligt som vanligt, tur att Olle kan sova igenom det mesta!

Idag har vi jättefint väder, en riktigt höstig dag. Vi har varit ute på morgonpromenad i Victoria Park och nu sitter pojkarna och lirar i vardagsrummet medan jag tar det lugnt i sovrummet. Jag var till gymmet igår och lider nu av sviterna efter att ha jagat mitt tidsrekord på en kilometer simning.

Ny parkdekoration inför nästa år.

Höst på G.

Grabbsen är också G.


Fråga mig inte...

Jag tog en liten smygbild, och då ser de helt normala ut!

I djungeln.



Här käkas det björnbär direkt från busken - lägg märke till Olles min här
(och nedan för all del!).


Jag var mer intresserad av spindlarna, eller i alla fall deras fina nät. 

Jag och Kristian, i bästa fotoläget helt klart!


Grusgrabbarna har spelstund i skrivande stund.

Nu ska jag ta hand om Chloe och så ska vi göra iordning oss inför kvällens Ceilidh (en skotsk folkdans) som är på skolan. Det ska bli riktigt skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar