tisdag 17 september 2013

Salsasöndag

God morgon från ett grått och mycket höstigt Skottland! Det pratades om en potentiell brittsommar här för ett par veckor sedan, men det blir det nog inget av med. Hösten kom med en riktig smäll, helt plötsligt tappade träden löv och temperaturen sjönk 10 grader. Inte nog med det, vi har självklart plågats av isregn och friska vindar också. Skulle kanske ha flyttat till Australien istället...

Vad har vi då gjort i det ruggiga vädret? Tja, i söndags lyckades jag och Chloe faktiskt med bedriften att gå till och från stan för lite shopping i någon slags solficka. Jajamen, det regnade inte på oss alls. Däremot blåste det som fasen, vilket inte gjorde något då det var medvind. När vi precis lämnat Kelvingrove Park bakom oss small det dock till och ett halvt träd rasade ner på vägen framför oss. Det var lite smått läskigt faktiskt...


Stadig söndagsfrukost innan vår lilla promenad.

Det nedblåsta trädet. 


Anledningen till att Chloe och jag var nere på stan var kvällens fest. Vi skulle ju avsluta kvällen på GUU med en så kallad "trafikljusfest", där alla upptagna bär rött, alla lediga bär grönt och vissa komplicerade människor bär gult. Jag inhandlade en knallröd klänning på H&M och Chloe köpte en kjol som gick med den gröna tröjan hon lånat av mig. 

När vi kom började regnet precis att ösa ner, så vi hade en väldig tur. Olle satt hemma och pluggade men Kristian var ute och publirade (tror att han undkom regnet). Chloe och jag hjälpte i alla fall Olle att göra middag, det blev köttbullar i mängder, så klart med kokt potatis och lingonsylt. 
Efter maten var det dags att göra sig iordning igen. Det var bara jag och Chloe som skulle ut, en liten tjejkväll blev det. Det ösregnade ute så vi fick ta en taxi till GUU där vi först jobbade för ISoc i entrén och sedan kollade in salsan. Vi dansade väl lite grann, men ingen av oss är någon expert, så vi pratade mest med vänner och väntade på att partyt skulle starta på övervåningen, så att vi fick dansa som vi ville. 

På väg ut, klädd i stopprött så att Olle slapp vara orolig.

Salsaträning pågår.

Salsadans pågår. 


Kristian var grönklädd kvällen till ära.


Chloe dansade med sin dansktyska vän Leoni.

Adrian hittade en tjej att dansa med också, men bjöd även
upp mig under kvällens gång.

Tjejen i den vita blusen är Kristians tyska vän Anneke, och hon är tydligen
dansös. Hon var jätteduktig och hittade en svensk tjej som kunde matcha hennes
kunskaper, så de salsade vilt på dansgolvet!

Efter ett tag formades en ring på dansgolvet och salsamusiken gav vika för
Bollywood av någon anledning. 


Jag hängde med mina gröna vänner Chloe, Leoni och Katja under kvällen.
Leoni är som sagt från Tyskland/Danmark och Katja kommer från Finland.

Jag umgicks ju så klart med ISoc-folk också, Ola och Hoj var där så klart, tillsammans med Marek, Salim, Adrian och Fatima. Det var Fatimas sista kväll i Skottland, så vi försökte så klart att göra den speciell! Dock var de flesta av oss tvungna att jobba igår morse, mig själv inkluderad, så det blev bara en eller två drinkar för mig och Chloe och vi var hemma vid tolvsnåret tror jag. Olle var fortfarande uppe när vi kom hem!

Hemma, glad och med röd färg över hela ansiktet! 

Igår morse jobbade jag som sagt, ett riktigt långtråkigt pass på Age. jag spenderade min dag med att lära upp en ny kille vid namn Iain. Han var inte speciellt rolig, och hade hemsk Glasgow-dialekt... Alla mina tjejkompisar var nere och hjälpte Lisa och Julie att tagga och ånga kläder, så jag var ensam uppe med Iain och Murray (en lite pretentiös snubbe som håller på med böckerna). Passet var synnerligen händelselöst, jag hjälpte en gubbe med att välja gåstavar för hans klättringsutflykt som skulle gå av stapeln till helgen, jag räddade en unges mössa från att bli glömd och jag lyssnade på sövande musik Murray satt på medan jag stod i kassan och väntade på att klockan skulle bli tolv. Skoj!

Efter passet blev dagen bättre dock, jag tog bakvägen till gymmet för att undvika alla nollor och mötte där upp Chloe för ett yogapass och sedan simning. När vi satt i bastun kom tre svenska killar in (inga norrlänningar så klart) och jag satt och tjuvlyssnade på deras konversation. Jag gillar att vara smygsvensk! 

Idag ska jag sitta hemma och vänta på att de ska komma och fixa vårt sovrumsfönster (äntligen!) och sedan ska jag kanske fara ner på stan och möta Olle och hjälpa honom köpa nya jobbskor. Han jobbar för övrigt halvdag idag, med sina nya uppgifter på en annan avdelning, och klockan halv tre (halv fyra svensk tid) sitter han sin andra tenta. Håll tummarna! 


1 kommentar: