torsdag 19 september 2013

Dag 2, vecka 0

Enligt schemat är vi denna vecka inne i vecka 0, men vi är redan i full gång. Jag startade min dag med en tretimmars föreläsning där Marios överraskade och hälsade på. Han anlände från Grekland igår och har sin introduktion i morgon med Chloe. Jag har en föreläsning och en labb i morgon, och efter det ska jag försöka smyga in med Chloe och Marios på ett event deras programförening håller - gratis mat och dryck, här kommer vi! 

Efter föreläsningen idag var Chloe och jag på gymmet och gömde oss från det eländiga vädret utanför, men det var lika hemskt när vi kom ut igen tyvärr... Vi gick skilda vägar hem, jag via banken och affären och Chloe hem till en varm dusch. Jag fick mig också en varm dusch när jag äntligen kom hem, men efter att jag spenderat en timme med att färga håret. 

Resten av kvällen har jag mest spenderat med att läsa, jag har nu kommit till 87% i min Game of Thrones-serie som aldrig vill ge upp. Jag SKA läsa ut den innan skolan börjar på riktigt (vilket ger mig mycket lite tid, det känns redan som att man är efter!). Jag har kollat runt lite nu på kvällskvisten efter lite nyheter till min dagbok, men det verkar tunnsått idag. 

Middag åt vi alla fyra tillsammans när Olle väl kom hem (och såg ut som en dränkt katt i sin Fjällräven-jacka). Jag hade lagat zucchinistammar fyllda med en bulgurröra, örtkyckling i ugn och halloumi-ost. Mätta och belåtna gav vi oss så av till varsin del av lägenheten, eller ja, Olle gick till gymmet och Kristian till puben för att spela, men Chloe och jag stannade hemma. 

Chloe blev jätteglad idag då hon fick veta att hon kommit till nästa steg utav masters-processen, med en intervju på måndag. Jag har ännu inte hört något, men vad vi kan utröna verkar det som att endast personer ifrån molekylär bioteknologi-gruppen har fått mail. Man kan ju hoppas på att de skickar grupp för grupp. Även om jag inte kommit med tycker jag ändå att de borde skicka ut ett mail så att vi vet, vi la ju ändå när mycket tid på vår ansökan. 

Jag har idag även lämnat in alla formulär jag fick igår och anmält mitt intresse som klassrepresentant samt mailat med min gamla och nya studievägledare. När jag bytte från anatomi till parasitologi fick jag ju en ny, turligt nog vår Mary Tatner (programansvarig för år 3 och världens gulligaste kvinna!). Desmond skickade ett jättesött farväl-mail igår också, där det stod att han tyckte att det var tråkigt att mista mig och att jag alltid var välkommen om jag hade frågor. 

Jag har även hunnit med att jobba idag, jag gjorde en liten korrekturläsning för Pexel och tjänade £10. Bättre än ingenting! I morgon ska jag ringa CSN och se om man kan få någon koll på när beslutet trillar in, det gör mig så nervös att vänta... De har säkert mycket att göra, men jag är ju inte allmänt känd som en speciellt tålmodig person!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar