fredag 30 november 2012

Frussen fredag

Nu i slutet av veckan har det varit riktigt härligt väder ute, det vill säga: det har inte regnat! Det är kallt ute, frosten håller i sig nästan hela dagen och solen tittar fram lite då och då. Jag har dock spenderat tiden inomhus mest (men där är det ju också kallt, så det är väl ingen större skillnad!). 







Igår blev det en heldag på skolan, med början i anatomilabbet med Marios, Niels och Daphne. Vi hade två timmar att ta oss igenom den eländiga (sista, tack gode Gud!) labben, och det tar sin lilla tid att leka med kadaver kan jag säga. Och mitt i så går brandlarmet! Det var bara att traska ut och trängas med alla andra labbrockar utanför Hogwarts och hoppas på att brandkåren kom och kollade snabbt. Det gjorde de inte, det tog en halvtimme innan vi kom in igen, och den halvtimmen stod jag och försökte värma de stackars grekerna som någon slags pingvinmamma... Vi hann så klart inte klart med labben, så fick knata dit i morse med. 

Efter labben knatade jag hem till Marios och käkade lunch där innan vi krossade MoL-labben tillsammans. Så skön känsla när allt flyter på i en labb! Efter MoL mötte jag Olle i Partick och jag hann precis äta middag hemma innan det bar av in till stan med Marios och Elvis för biobesök. Hade en riktigt mysig dag och kväll igår alltså! 

Idag hade jag min sista föreläsning innan tentaveckorna börjar på måndag (onsdag är min första tenta). Känns skönt, men nu gäller det att sätta tentorna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar