måndag 12 november 2012

Dinner party!

I lördags firades min födelsedag i goda vänners lag - lite sent kanske, men bättre det än aldrig! Olle och jag bjöd på middag i form av hemgjord ravioli med tomatsås. Vi var i köket och jobbade hela dagen, med pasta och efterrätt. Det blev lite stressigt mot slutet med att göra sig i ordning (vi hade Suit Up! -tema), men vi hann med. Det var en riktig succé, både maten, efterrätten och sällskapet. Vi hade helt enkelt en riktigt trevlig kväll med hel del bubbel och en massa skratt! 

Olle var inte jätteglad åt förklädet han fick...


Fullt med choklad i kylen (och frysen), för choklad går
hem hos alla! 

Ingen vidare bild kanske, men så här såg det ut. Kanske tog
jag i lite, men det impade i alla fall! Och jag hade jätteskoj
i köket! ( Om ni tycker det här är mycket: jag ställde inte ens
fram allt!). Det blev en del doggiebags till gästerna...

Från vänster: chocolate cheesecake, chokladmousse-shots,
chocolate/cinnamon cupcakes, glaserad chokladtryffelkaka x2
och så favoriten: en redigt stor chokladtårta med peanutbutter
frosting och chokladkolasås. 

Det här är vad som blev över...

 Det blev lite pasta över också, så det blev middag igår (i våra nya skålar):

Riktigt smarrigt blev det, även igår! Men gissa om vi blev
skraja när min polare Olga dök upp, och hennes +1 var
italienare! Men han älskade vår pasta, så nu är vi lite smått
kaxiga...

Vi fick en flaska rött av italienaren också.
Det var den enda flaskan som inte öppnades,
den sparar vi tills nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar