måndag 19 november 2012

Delikat!

Olle jobbade sent idag för chefen är på semester och Olle har fått en del av hennes arbetsuppgifter. Så jag lagade till maten själv idag, på min namnsdag. Det blev en stor succé om man får skryta lite osvenskt sådär...

Jordärtskocksgratäng med korv och rödvinssås.

Kanske är det en lite udda kombination med korv, men kött är lite dyrt (även om det är superbilligt jämfört med Sverige) och vem gillar INTE korv liksom? Rödvinssåsen blev lite dimmig, men det var för att jag hade lite överlappning med en gräddsked där. God var den i alla fall!

Det blev god mat igår med, Olle lagade risotto med portabellosvamp:


Idag har varit en seg dag, eller så är det jag som varit seg. Började på immunologin i morse när vi hade kärlsjukdomsföreläsning med en väldigt stereotypiskt italienare. Förstod knappt vad han sa, han bröt så mycket. Och en hel massa yviga gester blev det! 

Efter det pluggade jag och lunchade i bibblan innan jag smet iväg och lämnade in labbrapporten (äntligen!). Efter det försökte jag och Steph hålla oss vakna under MoL och Forensics, med respektabelt resultat. 

Så var äntligen skoldagen slut och jag knatade hem i mina gummistövlar under den nu blå himlen. I morse var vädret hemskt, superblåsigt och ösregn när jag gick till skolan. Ytterst onödigt att man lockade håret igår det vill säga! 

Nu ska jag sätta mig tillrätta i pluggfåtöljen och fylla hjärnan med info för morgondagens prov i fysiologi medan Olle inviger sina nya spelvantar (fick dem av mig idag). Har väl aldrig sett någon bli så glad för ett par fingervantar. Såg nästan lite ut som när pappsen får raggisar, eller när vovven får... vad som helst! Saknar min papps och C, tur man fick skypa lite med familjen idag i alla fall! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar