lördag 1 december 2012

December!

Inledde December med "risgrynsgröt" i morse (i morse = 2ish). 

Har införskaffat en massa glögg på IKEA!

Och choklad på Poundland. 

Vi ska ha adventsfika med några polare imorgon, så jag har bakat lite idag.
Bland annat gyllene små saffranskakor...

...och lite julgott till Olles kollegor: äpplekanelmuffins med vit chokladsnö
och saffransbiscotti. Bara att hoppas att det finns något kvar på måndag, Olle
har käkat hela dagen idag!



Har julpyntat och möblat om hemma de senaste dagarna. Så här ser det ut
utifrån. "Istapparna" var helt hopplösa att sätta upp!



Förutom att baka har jag idag skypat med min far som ägnat
sin dag åt att skotta och gräva efter en chihuahua i mängden
snö som fallit. Önskar vi hade snö! Saknar två prickar dock...

Nya vardagsrummet med två soffor. 







Fick äntligen tag på glasen och vasen som jag haft på
önskelistan ett tag!

Det före detta gästrummet a.k.a Snudens rum är nu av
Olle döpt till: aktivitetsrummet. Studier är min aktivitet,
och Olles... en crosstrainer! Vädret är ju lite kinkigt här,
så att springa utomhus regelbundet kan vara rätt knepigt.


Sovrummet har också pimpats så klart!





 

Har lite av familjen ovanför huvudet när jag sover. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar