söndag 18 november 2012

Kom igen nu!

Sitter här i sängen och försöker (utan framgång) att övertyga mig själv om att göra klart fys-rapporten som ska in i morgon. Inte mycket kvar, men 2 j-vla grafer! Hua...

Har haft en riktig superhelg hittills dock, lämnade in Forensics-rapporten i fredags och knatade sedan till stan i solen med Zoe innan vi skildes och jag hoppade på en buss til Edinburgh för mysbyxkväll med Spunken. 

Det blev en del onyttigheter, men även te och glögg
(ja, jag vet att det är ett brott att dricka glögg innan Dec, men...).



Vi tyckte att hemmagjord pizza med banan, kyckling och curry var en brilliant middagsidé. Bara det att Spunken inte hade någon kavel. Så det blev plastfolierulle. Det funkade inte jättebra. Det var lite Billy's-stuk på slutprodukten... Vi skrapade av fyllningen och käkade med chips!

 Det blev en sen natt med snyftande till The Holiday och Remember the Titans, och efter mumsig frulle igår blev det hemfärd. Tog superlång tid att komma ut ur Edinburgh på grund av rugbyn på Murrayfield, men det var roligt att kolla in alla som vallfärdade dit. Kiltar och trummor och övriga utsmyckningar så långt ögat nådde och alla pubar proppade!

Väl hemma knatade jag hem i solen, men gick tydligen åt helt fel håll, för det blev mer och mer grått... 5 minuter hemifrån hamnade jag i världens hagelstorm. Jag sprang sista biten! Kom hem och hittade en halv-om-halvt nyvaken Olle i köket. Han hade så klart haft det HEMSKT utan mig, så jag bakade en lingonpaj åt honom. Då blev han glad igen, och jag med för den delen (speciellt då det var min middag, vi försökte oss på raggmunkar igår, och jag tyckte det blev som att äta stekt slem, men Olle gillade maten i alla fall!).


Idag har vi varit på prommis och matat Olles ankor (som består av svanar och måsar, inga ankor). Nu står Olle och stryker och jag MÅSTE börja plugga...



Vi jämförde satsumas med clementiner i morse också, jag röstar satsumas, Olle clementin. Så vi har varsin påse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar