tisdag 6 november 2012

22

Igår var det minsann min födelsedag, hela 22 bast blev jag. Jag brukar alltid räkna ner till min födelsedag och vara riktigt pepp, men det var som inte så i år. Men jag hade en riktigt bra födelsedag i alla fall! 

Jag fick paket av Olle på morgonen, och efter immunologin stoppade jag och mina kompisar upp alla som skulle in/ut ur immunologisalen med kramkalas. Efter det fick jag svenska presenter av Olga som varit där på semester: lösgodis! 

Födelsedagsfrukost!

Det var frostigt men soligt på födelsedagen, men så länge det inte regnar
är allt bra!



Vi spenderade resten av förmiddagen viskandes i bibblan innan det var dags för de två sista lektionerna för dagen. Marios och jag höll på att somna på MoL, men Forensics var bra som vanligt. 

Väl hemma fick jag bakpotatis till sen lunch (Olle var ledig igår) och sedan tog vi det lugnt innan vi begav ner på stan för att fira Guy Fawkes/Bonfire Night som alla andra. Glasgow Green är en gigantisk park där de hade anordnat karuseller och annat, så vart man än vände sig möttes man av blinkade ljus i alla dess färger. Längre in i parken var det mörkt, och där stod alla samlade och väntade på att få se Skottlands största fyrverkeri - 3000 fyrverkerier! Mäktigt...

Efter det kilade vi till bion för att se nya Bond-filmen, och vad skönt det var med ett folktomt centralt Glasgow och en hel rad för oss själva på bion så att man kunde göra sig riktigt bekväm! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar