lördag 24 september 2011

Andra veckan

- Vi försökte skaffa skotskt bankkonto. Kvinnan i kassan kollade Olles papper från DanskeBank och konstaterade att han måste vara tysk. Jag pratade med kvinnan bakom Olle i kön, och hon försäkrade mig att hon i alla fall visste vad Sverige var.

- Vi gjorde stan, upptäckte Glasgow's fantastiskt duktiga gatumusikanter, och jag fick äntligen handla något annat än möbler, och jag fick en del komplimanger för mina fantastiska, och på senaste tiden väl använda, gummistövlar. Förutom gatumusikanterna såg vi också ungdomar viftandes med skyltar där det stod "Free Hugs!" En kvinna som påminde otroligt mycket om Snudens mamma Irene sprang fram till en av de yngre killarna och småsprang lyckligt leendes därifrån en bamsekram senare.


Free Hugs! 

- Våra hemfixande och allestädes närvarande alter egon Sara Timell och Olle Kirchenschnauzer, pusslade ihop en gräsmatta på vårt kalla badrumsgolv. 

- Vi besöker vårt lokala Post Office och blir genast med i Postman Pat's fanclub och nynnar låten vi knappt kan texten till hela tiden. Numera kan vi texten, och den finns på Youtube! 


- Vi besökte stans Cineworld, en sjuvåningsbiobyggnad med till synes oändligt många salonger,  egen bar samt Ben n Jerry's glassplace, för att se Friends with Benefits -  en riktigt grym film! På vägen hem blir frågade om vägbeskrivning, och jag lyckas nästan halvt beskriva vägen till Elderslie Street. Med huvudet fullt av stolthet över detta lyckas jag kliva, iklädd ballerinaskor, i en djup, lerig vattenpöl, något som genast tar ner mig på jorden igen, medan Olle småskrattar åt min klumpighet.



På väg hem från bion


Mitt lilla ljushuvud

- Hot and Toasty-koncepten uppfinns som försvar mot kalla nätter i lägenheten. Det går helt enkelt ut på att den som är först ut ur badrummet jollar omkring som en tok i sängen för att värma platserna tills den sista personen segar sig ut från toan, för att då krypa ner i en mysig och varm säng. 

- Vi besöker vår nya storfavorit och IKEAs seriösa konkurrent här i Skottland, Argos, och köper, till min stora förskräckelse, ett välbehövligt strykjärn. Av alla saker man kan tänkas behöva... Suck!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar