tisdag 27 september 2011

Ny vecka

Skolan började lätt efter helgen igår, med bara en lektion, klockan tre. Skönt! Idag blir det lite mer, med biologi, arkeologi och kemi.

I övrigt hände inte mycket igår, helgens rester blev en toppentasty pytt innehållandes sötpotatis, färskpotatis, palsternacka, rödbetor, spansk chorizo, paprika, nötkött, lök och vitlök. Detta åts med gräddkokt spetskål, som på engelska heter charmiga "Sweetheart Cabbage". Olle lyckades till och med få i sig ett stekt ägg!



I helgen var vi till en skotsk tandläkare för första gången, man måste genomgå en undersökning för att kunna bli registrerad som patient. Det gick fint, och det gick undan! Min tandläkare gav mig en komplimang för fint matchad outfit och sedan även för fint omskött mun. Det var en kvinnlig tandis, så klart! Jag håller till min förfäran på att få visdomständer på båda sidorna uppe, något jag känt ett tag, men inte velat erkänna.

Som om det inte vore nog med elaka visdomständer upptäckte vi även igår att vårt handfat läcker på nåt vis, vår fina gräsmatta var soaked! Eftersom vi har fått riva lite gräsmatta blir det inga bilder på vårt mysiga badrum, men väl ett par bilder på vårt mat/vardagsrum!





Avslutar med en snabb bild på den skotska gulliga taxibilen, sen kallar biologin på mig! God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar